پیوستن استاندار خراسان رضوی به پویش ملی غربالگری فشار خون

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) به پویش ملی غربالگری فشار خون پیوست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه برنامه پیوستن استاندار خراسان رضوی به پویش ملی غربالگری فشار خون گفت:بیماری فشار خون بالا را بیماری خاموش می‌گویند که اثرات زیانباری بر سلامت فرد از جمله قلب، کلیه، مغز، سکته‌های قلبی و عروقی وارد می‌کند.

وی افزود: در صورت شناسایی زودهنگام این بیماری ضمن پیشگیری از بروز عوارض، از مرگ‌ومیر زودرس نیز جلوگیری می‌شود.

دارابی با اشاره به اینکه در حال حاضر از جمعیت ۵ میلیون نفری استان خراسان رضوی، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال هستند گفت: بر اساس غربالگری‌های انجام شده در سال‌های گذشته، ۱۸۱ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال استان مبتلا به فشار خون بالا بودند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

وی افزود:هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون را افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا است و مردم باید به فشارخون بالا به‌عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همکاری سازمان‌ها و دیگر نهاد‌ها نقش مؤثری در تحقق اهداف در حوزه سلامت دارد و امیدواریم با همکاری تمامی سازمان‌ها بتوان در این زمینه موفق عمل کرد.

دارابی افزود: مرحله اجرایی این طرح در پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های موقت از روز شنبه ۱۸ خرداد ماه آغاز می‌شود و بدون شک ثبت داده‌ها از طریق کاربران کددار جزو ارکان برنامه است.

طرح ملی غربالگری فشار خون از ۲۷ اردیبهشت الی ۱۵ تیر ماه در قالب دو مرحله شامل اطلاع رسانی و آگاهی‌سازی و غربالگری فشار خون اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام// ز.ی

استاندار خراسان رضوی به پویش ملی غربالگری فشار خون پیوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.