ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

از ایجاد بزرگترین کتابخانه در یک موزه تا صد هزار تایی شدن تیراژ یک کتاب

در هفته گذشته، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی از ایجاد بزرگترین کتابخانه با محوریت انقلاب و دفاع مقدس در این موزه خبر داد.

از ایجاد بزرگترین کتابخانه در یک موزه تا صد هزار تایی شدن تیراژ یک کتاببه گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به برخی از مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم.

ایجاد بزرگترین کتابخانه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ایجاد بزرگترین کتابخانه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این موزه اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۲۵ هزار عنوان کتاب، یعنی تقریباً همه کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی منتشر شده، در کتابخانه این مرکز وجود دارد که پژوهشگران و محققان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی دسترسی به کتاب‌های منتشر شده حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بدون هرگونه محدودیت‌های جغرافیایی هدف این کتابخانه دانست و گفت: گام دوم ما عرضه این کتاب‌ها برای همه محققان بود تا پژوهشگران سراسر کشور بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. خوشبختانه ما در گام اول توانستیم سه هزار عنوان کتاب را به فرمت‌ دیجیتال تبدیل کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند کتاب‌های مدنظرشان را جستجو کنند.

روایت زندگی سردار شهید حاجی بابایی در کتاب پرواز از پنجره جنوبی

کتاب پرواز از پنجره جنوبی، روایتی از زندگی سردار شهید علیرضا حاجی بابایی نوشته سید محمد رضا رضوی منتشر شد. در فصل اول این کتاب به زندگی سردار شهید حاجی بابایی از تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

فصل دوم روایت فعالیت‌های انقلابی اوست که به وقایعی تا قبل از وقایع جنگ تحمیلی پرداخته است حضور در کردستان و مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب بخشی از این تاریخ است.

کتابی با صد هزار خاطره از رهبر انقلاب صد هزار تایی شد

همزمان با سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) چاپ جدید کتاب صراط مستقیم روانه بازار نشر شد و شمارگان کتاب خورشید به صد هزار نسخه رسید.

خورشید نام کتابی است که توسط سید علی بنی لوحی گردآوری و تدوین شده است. در این کتاب بیش از یک صد خاطره کوتاه از رهبر معظم انقلاب به همراه عکس‌های معظم له به شکل هنرمندانه‌ای طراحی و به صورت رنگی منتشر شده است. حدود دو ساعت برای خواندن کتاب خورشید فرصت لازم است.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.