توافق هوآوی با روسیه برای ساخت شبکه 5G در این کشور

شرکت هوآوی با مسئولان کشور روسیه سر ساخت شبکه 5G برای بزرگترین اپراتور این کشور به توافق رسید.

توافق هوآوی با روسیه برای ساخت شبکه 5G در این کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت زیادی است که هوآوی به دلیل ممنوعیت فعالیت خود در آمریکا، در یک سیاهی قرار دارد اما به نظر می‌رسد که روسیه قصد دارد نوری به این تاریکی بتاباند چرا که این شرکت بزرگ چینی قراردادی با MTS، بزرگترین اپراتور روسیه در زمینه توسعه شبکه 5G در این کشور امضا کرده است. این قرارداد درست در زمانی امضا شده است که رئیس جمهور چین به مسکو سفر کرده است و از این رو می‌تواند روابط بین دو کشور را بهتر از گذشته کند و بدین ترتیب سرنوشت دو شرکت بزرگ چین و روسیه را به هم پیوند می‌زند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره این توافق با هوآوی عنوان کرده است که همکاری بین روسیه و چین از گذشته بیشتر شده است و این قضیه با حضور ژی، رئیس جمهور چین در مسکو ثابت شده است.

این قرارداد و انجام کار برای روسیه می‌تواند برای شرکت هوآوی که مدت زیادی توسط اظهارات ترامپ علیه این شرکت و ممنوعیت کار این شرکت در خطر بود، خبرهای بد می‌شنید، امیدوارکننده باشد. دوشنبه این هفته مشخص شد که هوآوی در حال فروش کابل‌های زیر دریایی خود است که متخصصان حوزه فناوری این اقدام را به این نشانه تفسیر کردند که این شرکت در حال حاضر با بیشتر شنیده شدن نام خود، انگیزه کار پیدا کرده است. در همین حین، هوآوی تولید گوشی‌های هوشمند خود را کاهش داده است چون مجوز اندروید خود را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند برنامه‌های این شرکت را به صورت مستقیم روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کند.


بیشتر بخوانید: مایکروسافت چگونه ارتباط خود با هوآوی را حفظ خواهد کرد؟


در زمینه شبکه 5G، شرکت SoftBank از کشور ژاپن با شرکت‌های نوکیا و اریکسون قرارداد امضا کرده است و به جای هوآوی به این شرکت‌ها خدمات می‌رساند. این شرکت پیش از این هم شبکه 4G ارائه می‌کرد. علاوه بر این، انتظار می‌رود که روند منفی‌نگری نسبت به شرکت هوآوی برای مدتی ادامه داشته باشد اما این شرکت در حال حاضر، یک قرارداد دارد تا با آن خوشحالی کند. مؤسس شرکت هوآوی در مصاحبه‌ای درباره قرارداد همکاری هوآوی و روسیه گفته است که اگر چراغ‌های غرب بر آن‌ها خاموش شوند، شرق هنوز برای آن‌ها می‌تابد، بر اساس گفته وی، آمریکا تمام جهان نیست و تنها بخشی از این جهان بزرگ است.

انتهای پیام/

هوآوی شبکه 5G به روسیه ارائه می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.