پس از تحریم‌های آمریکا، هوآوی چندین خط تولید خود را متوقف کرد

طبق اطلاعات جدید، هوآوی چندین خط تولید محصولات خود را در کارخانه‌های تامین کننده، متوقف کرده است.

پس از تحریم‌های آمریکا، هوآوی چندین خط تولید خود را متوقف کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارشی از روزنامه صبح پکن، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های الکتریکی تایوانی با نام Foxconn که وظیفه مونتاژ محصولات برند‍‌های بسیاری مانند اپل و شیائومی را برعهده دارد، به تازگی و پس از کاهش تقاضا برای مدل‌های جدید هوآوی، چندین خط تولید تلفن‌های هوشمند این شرکت را متوقف کرده است. این روزنامه اطلاعات دریافتی را از چند منبع مرتبط عنوان کرده، اما نامی از این افراد آورده نشده است.

هوآوی در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ پس از عبور از اپل، به رتبه دوم تولید و فروش تلفن همراه در جهان رسید و موقعیت خود را تا سه ماهه اول سال جاری میلادی نیز حفظ کرد، اما پس از آن با ایجاد مشکلات مختلف برای این شرکت، اپل مجددا توانست به جایگاه دوم خود بازگردد، تا به این‌جای کار، برنامه‌های هوآوی برای شکست سامسونگ و رسیدن به رتبه اول تولید و فروش تلفن همراه در جهان، شکست خورده است.

پس از تحریم‌های آمریکا، هوآوی چندین خط تولید خود را متوقف کرد

به گزارش IDC عملکرد هوآوی در آغاز سال ۲۰۱۹ و سه ماهه ابتدایی سال بسیار درخشان بود، این شرکت با رشد سالیانه ۵۰ درصدی و تولید ۵۹.۱ میلیون دستگاه، نزدیک به ۲۰ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار داشت و فاصله خود از سامسونگ را به سرعت کاهش می‌داد، هوآوی از ابتدای سال اعلام کرد که برنامه دارد تا پایان ۲۰۱۹ از سامسونگ عبور کرده و به عنوان برترین تولید کننده تلفن همراه شناخته شود.

پس از تحریم‌های آمریکا، هوآوی چندین خط تولید خود را متوقف کرد

اما پس از سنگ اندازی‌های دولت آمریکا برای هوآوی و در نهایت تحریم این شرکت، مشکلات سنگینی گریبان‌گیر هوآوی شد، در حال حاضر این تحریم‌ها به خصوص در خارج از چین تاثیرات منفی برروی این شرکت گذاشته و فروش و قرارداد‌های مالی هوآوی کاهش پیدا کرده است. از طرفی این شرکت نمی‌تواند به سرعت بازار‌های هدف خود را تغییر دهد به همین دلیل به نظر می‌رسد هوآوی باید در مدت حداقل کوتاهی وضعیت بحرانی خود را مدیریت کند.


بیشتر بخوانید: شکست پرچمداران اپل، سامسونگ و هوآوی در تقابل با گوشی جدید میزو


پس از تحریم‌های آمریکا، هوآوی چندین خط تولید خود را متوقف کرد

به همین جهت این شرکت تمرکز فعلی خود را برروی بازار چین گذاشته تا بتواند راه حلی برای کاهش فروش در دیگر بازار‌های جهان پیدا کند، در روز جمعه پکن برای مقابله با تصمیمات اخیر آمریکا، لیستی از شرکت‌های غیرقابل اعتماد منتشر کرد، سخنگوی دولت چین در همین راستا اعلام کرد: "سازمان‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی که قوانین بازار را رعایت نمی‌کنند، از قرارداد‌ها منحرف شده و محاصره اقتصادی چین دامن می‌زنند، کسانی که تامین تجهیزات غیر تجاری خود را از چین متوقف کرده وبه دنبال ضربه‌زدن به تجارت چین هستند، در لیست شرکت‌های غیر قابل اعتماد قرار می‌گیرند. "

پس از تحریم‌های آمریکا، هوآوی چندین خط تولید خود را متوقف کرد

با وضع فعلی و تحریم‌های ترامپ برای محصولات چینی و از طرفی پاسخ چینی‌ها به این اقدام، ممکن است برروی تجارت جهانی تاثیر بگذارد، بهتر است تا مسئله هوآوی نقطه آغاز مذاکراتی برای رفع این مشکلات تجاری شود.

انتهای پیام/

خط تولید برخی از گوشی‌های هوآوی متوقف شد

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار