هشدار امنیتی گوگل به آمریکا: تحریمها، هواوی را خودکفا می‌کند

شرکت گوگل به واشنگتن هشدار داد تحریمها در بلندمدت موجب خودکفایی شرکت چینی هواوی و تضعیف سلطه شرکتهای آمریکایی می‌شود.

هشدار امنیتی گوگل به آمریکا/تحریمها هوآوی را خودکفا می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت فناوری گوگل به دولت آمریکا هشدار داد گسترش تحریمها علیه شرکت هواوی چین مشکلات امنیتی خطرناکی برای واشنگتن خواهد داشت.

به نوشته اسپوتنیک، جنگ تجاری کنونی بین آمریکا و چین شرکتهای چندملیتی آمریکا را در موقعیت بحرانی قرار داده است. اخیراً واشنگتن فعالیت شرکت فناوری هواوی چین در این کشور را ممنوع کرد و شرکت گوگل نیز مجبور شد دسترسی تولیدات هواوی به سیستم عامل اندروید را محدود کند.

بنا به این گزارش شرکت آمریکایی گوگل اخیراً به دولت آمریکا هشدار داده گرچه  اعمال محدودیت بر شرکت هواوی در کوتاه‌مدت مشکلاتی برای این شرکت و دیگر شرکتهای چینی ایجاد می‌کند، در بلندمدت اما این شرکت با خودکفایی بیشتر و توسعه فناوریهای خود، سلطه و نفوذ جهانی شرکتهای آمریکایی مانند گوگل را تضعیف می‌کند.

به گفته مقامات گوگل، اصلی‌ترین نگرانی این شرکت چندملیتی این است که به علت تحریمهای آمریکا از این پس نمی‌تواند سیستم عامل اندروید را در تولیدات هواوی بروزرسانی کند و این موضوع سرانجام موجب می‌شود هواوی نسخه نرم‌افزاری مختص به خود را طراحی کند.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین به حدی رسیده است که مذاکرات تجاری اخیر دو کشور بی نتیجه ماند و هیئت تجاری چین چندی پیش ۲ ساعت پس از ورود به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد. رئیس جمهور آمریکا هم بار‌ها در حساب توییتر خود چین را تهدید کرده در صورتی که به یک توافق تجاری با واشنگتن دست نیابد، به شدت آسیب خواهد دید. وی حتی مدعی شد چین نباید این اقدام آمریکا را تلافی کند، زیرا به قدر کافی در سال‌های گذشته از آمریکا سود بدست آورده است.

اخیراَ چند کشور تحت تأثیر فضاسازی آمریکا، شرکت هواوی را به ارتباط با دولت چین و جاسوسی به نفع پکن متهم می‌کنند. سال گذشته میلادی آمریکا، استرالیا، ژاپن، و نیوزیلند استفاده از تولیدات مخابراتی و گوشی‌های همراه شرکت هواوی را در سازمان‌های دولتی به بهانه مسائل امنیتی ممنوع کردند.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز اخیراً رسماً شرکت هواوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن را در فهرست سیاه قرار داد. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد مبنایی منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد هواوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر با امنیت ملی آمریکاست.

«سانگ لیوپینگ» از مقامات حقوقی شرکت چینی هواوی نیز هفته گذشته در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: «دولت آمریکا با ممانعت شرکت‌های این کشور از دادوستد تجاری با هواوی مستقیماً به ۱۲۰۰ شرکت آمریکایی ضربه می‌زند که ده‌ها هزار شغل در این کشور را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار