در گفت و گوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

۲ هزار بنگاه تولیدی در مسیر رفع مشکلات/ اختصاص ۴۶۶ میلیارد ریال اعتبار برای عارضه یابی و نوسازی صنایع

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: رفع مشکلات ۲ هزار و ۵۴ بنگاه تولیدی در دستور کار قرار گرفته و ۴۶۶ میلیارد ریال اعتبار برای عارضه یابی و نوسازی تخصیص داده شده است.

بیش از ۲ هزار بنگاه تولیدی در مسیر رفع مشکلاتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عزیزمحمدی معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بیش از ۸۳ هزار واحد صنعتی در سطح کشور موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند که ۴۴ هزار واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.از این تعداد بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی عملا از چرخه تولید بازمانده اند که وزارت صمت ۷ محور برای رونق تولید تعریف کرده است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها راه اندازی مجدد واحد‌های صنعتی تولیدی است که با همت و تلاش خود صنعتگران، تولید کنندگان و کارآفرینان همچنین بانک‌ها و وزارت صمت این واحد‌های تولیدی به چرخه تولید بازخواهند گشت.

عزیزمحمدی گفت: با توجه به اینکه قریب به یک سوم واحد‌های صنعتی در تهران مستقر هستند، ستاد تسهیل رونق تولید در استان‌ها فعال هستند و با عاملیت ۶ بانک قرارداد‌ها بین وزارت صمت و مدیران عامل مبادله و اعتبارات مشخص شده و تسهیلات مورد نیاز در تامین سرمایه در گردش و نوسازی و راه اندازی واحد‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: واحد‌هایی که به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات بازار داخلی و خارجی از چرخه تولید بازمانده اند پایش می‌شوند و در جهت ارتقای بازار متمرکز خواهیم شد.

عزیز محمدی گفت: همچنین تامین مواد اولیه و ماشین آلات نیز از جمله موارد مورد نیاز واحد‌های صنعتی است که در تجاری سازی شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌های ویژه‌ای تنظیم شده است. جایگزین کردن ماشین آلات جدید و تحویل سرمایه در گردش و نقدینگی واحد‌های تولیدی نیز پیش بینی شده است که با همکاری بانک‌ها و بخشی هم با استفاده از برداشت از صندوق توسعه ملی انجام خواهد شد تا در سال رونق تولید شاهد رونق روز به روز واحد‌های تولیدی و صنعتی باشیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: سایت بهین یاب در وزارت صمت راه اندازی شده که مجموعه برنامه‌ها و نیاز‌های بنگاه‌های تولیدی در این پایگاه درنظر گرفته شده و قابل دسترسی است.

وی افزود: ستاد رفع موانع تولید در جهت حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی تشکیل شده است و تسهیل ضوابط و آیین نامه‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی بزرگ به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی می‌شود تا موانع پیش روی تولید رفع شود.

عزیز محمدی بیان کرد: تسهیلات برای واحد‌های تولید و صنعتی اعم از واحد‌های کوچک، متوسط و تولید کنندگان لوازم خانگی است.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های لازم برای حمایت بنگاه‌های تولیدی و تولیدکنندگان لوازم خانگی تنظیم و برنامه ریزی شده است.

اوین مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه واحد‌های تولیدی سرمایه ملی هستند، واحد‌های تولیدی متناسب با مزیت‌های نسبی، استراتژی و صنعت راهبردی اولویت بندی و تسهیلات ارائه می‌شود.

محمدی افزود: ۴۶۶ میلیارد ریال اعتبار برای کلینیک‌های نوسازی و عارضه یابی در ۳۱ استان در نظرگرفته شده و راه اندازی شده است و برای رفع مشکل ۲ هزار و ۵۴ واحد تولیدی راه حل ارائه می‌دهند.


بیشتر بخوانید: پایش وضعیت لاستیک با حضور معاون امور صنایع/ اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری صنعت لاستیک در کشور


حمید رضا غزنوی سخنگوی تولیدکنندگان لوازم خانگی در ارتباط تلفنی درباره مشکلات بنگاه‌های تولیدی این بخش گفت: در بخش صنعت لوازم خانگی به دلیل اینکه جزو صنایع بزرگ است و اشتغال زیادی در این صنایع وجود دارد، بیشتر مشکل ما سرمایه در گردش است که از ابتدای سال ۹۷ به دلیل مشکلات انتقال پول از طریق فاینانس و اعتباری پرداخت‌ها باید از راه حواله انجام شود بنابراین سرمایه درگردش مورد نیاز ما نسبت به سال ۹۶ نیز ۲۵ برابر شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه سرمایه در گردش در بخش لوازم خانگی کم شده است نتوانسته ایم به مقایس تولید مورد نظر برسیم و سهم تولیدات داخلی را بیشتر کنیم بنابراین برای رفع تولید مشکلات لوازم خانگی نیاز به استراتژی اساسی است و در صنعت لوزام خانگی نیاز به تقویت تولید داریم.

غزنوی گفت: تسهیلات برای واحد‌های تولیدی اخیرا درنظر گرفته شده است، اما تاکید می‌شود صنایع بزرگتر را که زنجیره ارزش را تامین کرده اند حمایت کنیم و بعد از مشخص کردن استراتژی لازم در هر بخش و صنعت راهبردی تسهیلات در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان جهانگیر
۲۰:۵۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
باسلام ودرود به حضرت امام خمینی ره ,سلام برشهداء وعرض ارادت واطاعت از امام خامنه ای روحی فداه
کارخانه تولیدی موزاییک سازی دارم وتقاضای بروزرسانی دستگاهها را دارم ودستگاههای مورد نیاز ایرانی هستند وولی تسهیلات مناسب نیازدارم وومتاسفانه مسئولین مشگلات تولید رانمیفهمند که چقدردراشتغالزایی وامنیت ایجادمیکند
آخرین اخبار