معاون امور صنایع وزارت صمت؛

پایش وضعیت لاستیک با حضور معاون امور صنایع/ اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری صنعت لاستیک در کشور

مقیمی گفت: صنعت لاستیک با اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری توانایی تأمین کل تایر‌ها و همچنین برخی از تایر‌های باری در کشور را داراست.

پایش وضعیت لاستیک با حضور معاون امور صنایع/ اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری صنعت لاستیک در کشوربه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه  نشست پایش وضعیت صنایع غیر‌فلزی با تشریح وضعیت این صنعت گفت: روند تولید صنعت لاستیک با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده حدود ۲۹۰ هزار تن در نظر گرفته شده است که با اتخاذ مکانیزم‌های اجرایی امیدواریم با همکاری تولیدکنندگان به این هدف‌گذاری دست یابیم.

مقیمی با اشاره به مشکلات صنعت لاستیک که عمدتا در حوزه تخصیص، تأمین و انتقال ارز برای تأمین مواد اولیه و افزایش هزینه تولید قرار داشت نکاتی را ارائه و تصریح کرد: رفع مشکلات صنعت تایر با توجه به توان بالای این صنعت در تأمین حدود ۷۰ درصد کل نیاز تایر کشور در اولویت بوده و در این خصوص تمهیدات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: این صنعت با تأمین حدود ۶۰ درصد وزنی و ۵۰ درصد ارزشی مواد اولیه از داخل کشور نقش مهمی در خوداتکایی این کالای راهبردی در کشور دارد و ما برای رفع مشکلات این صنعت همانند سایر صنایع اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با تأکید بر پویایی انجمن‌ها در شناسایی وضعیت بحرانی صنایع خواستار اعلام دلایل تأثیرگذار بر روند تولید بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی شد و ادامه داد: تشکل‌های صنعتی با توجه به ارتباط مستمر با صنایع مختلف از نزدیک در جریان چالش‌های بخش‌های مختلف صنعتی کشور بوده و می‌توانند پیش از بروز مشکلات احتمالی، چالش‌ها و دغدغه‌ها را به وزارت صنعت، معدن وتجارت منتقل کنند تا اقدامات لازم برای پیشگیری از کاهش ظرفیت تولید صورت گیرد.


بیشتر بخوانید: توسعه صنایع معدنی اشتغال و رونق را به کشور باز می‌گرداند


در نشست تخصصی پایش صنعت لاستیک که با حضور دبیر انجمن تولیدکنندگان و نمایندگانی از این صنعت برگزار شد؛ پیشنهاداتی جهت برون رفت از وضعیت فعلی صنعت لاستیک نظیر تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز، آزاد سازی صادرات، برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت انواع لاستیک و حضور در بازار‌های جهانی و بازنگری در وضعیت فاکتور‌های اساسی صنعت مطرح و تصمیاتی در راستای رفع دغدغه‌های این صنعت اتخاذ شد.

همچنین در این نشست مقررشد پرونده‌های مربوط به صنعت لاستیک در جلسه آتی کمیته ارزی مشترک با بانک مرکزی مورد بازنگری و تخصیص ارز به واحد‌های صنعتی این بخش تسریع شود.

انتهای پیام/

تخصیص ارز به واحد‌های صنعتی لاستیک باید تسریع شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار