راه‌اندازی پایانه صادراتی عسل در گچساران

پایانه صادراتی عسل به خارج از کشور در شهرستان گچساران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، نماینده شرکت گیتی پسند گفت: هم‌اکنون بیش راه‌اندازی پایانه صادراتی عسل در گچساراناز ۱۷ هزار کندوی عسل در مناطق مختلف گچساران از جمله بابا کلان، بن پیر، امام زاده جعفر و تلخاب شیرین وجود دارد.

عبدالهی افزود: در مرحله اول تعداد ۲۰ هزار کندوی عسل برای راه‌اندازی پایانه صادراتی عسل در این شهرستان شکل خواهد گرفت و تا ۳ سال آینده این تعداد به ۱۵۰ هزار کندوی عسل خواهد رسید.

وی بابیان اینکه شهرستان گچساران ظرفیت تولید عسل و صادرات آن به خارج از کشور را دارد، گفت: عسل تولید شده در این شهرستان دارای خواص دارویی است چرا که گچساران به دلیل دارا بودن گونه‌های درختی مختلف مانند کنار، مکان‌خوبی برای پرورش زنبور عسل است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: اجرای طرح‌های زنبورداری در قالب ۲۰ هزار کلنی در مناطق حفاظت شده خامی، دیل و کوه سرخ به صورت کارگاهی، اجرای گیاهان دارویی یکجا کشتی در قالب اجاره به کشاورزی در سطح ۵۰۰ هکتار، کارخانه بسته بندی مرکبات، کارخانه‌های آبلیمو و ذخیره گونه‌های علوفه‌ای از مهمترین برنامه‌های به تفاهم نامه رسیده با شرکت گیتی پسند است.

الیاس تاج الدینی با اشاره به اینکه کارشناسان این شرکت به صورت میدانی از ظرفیت‌های اقتصادی مغفول مانده گچساران و باشت بازدید کرده‌اند ابرازامیدواری کرد که این تفاهم نامه بتواند در کمترین زمان وارد فاز اجرایی شود و زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این دو شهرستان را فراهم کند.

انتهای پیام/غ

افزایش صادرات عسل

برچسب ها: صادرات ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.