همزمان با سراسر کشورآغاز شد

اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در کهگیلویه و بویراحمد

مرحله اول طرح ملی کنترل فشار خون از روز ۲۷ اردیبهشت همزمان با روز جهانی فشار خون در استان همزمان با سراسر کشور شروع شد و دیروز ۱۷ خرداد ماه به پایان رسید.

اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشورسرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت: مرحله اول طرح ملی کنترل فشار خون جهت اطلاع رسانی و آموزش مردم بود که دیروز به پایان رسید.

یزدان پناه افزود:مرحله دوم این طرح که به صورت عملیاتی است از امروز در ۷۱۶ ایستگاه ثابت و سیارکه در مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، و در بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی راه اندازی و آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد گفت: هدف این طرح چک کردن کنترل فشار خون افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار، بیماران کلیوی و... است و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر پرسش گر و ناظر در این طرح فعالیت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با توجه به جمعیت ۷۱۳ هزار نفری افزود: ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت استان بالای ۳۰ سال هستند که بتوانیم فشار خون ۶۰ هزار نفر از این افراد را چک کنیم.

یزدان پناه با بیان اینکه ۴۰ درصد افراد دارای دچار فشار خون از بیماری خود خبر ندارند افزود: هدف ما شناسایی ۳۴ هزار نفر از افراد دچار بیمار ی فشار خون است که بتوانیم این افراد را تحت کنترل و درمان قرار دهیم.

وی همچنین گفت: درصد افراد مبتلا به فشار خون در استان ما در کشور متوسط است.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح کنترل فشار خون 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.