دو هزار و ۷۸۵ نوزاد بوشهری در دو ماه امسال متولد شدند

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت، دو هزار و ۷۸۵ نفر در استان متولد شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار افزود: هزار و ۴۸۵ نوزاد پسر و هزار و ۳۰۰ نوزاد دختر در دو ماه امسال در استان بوشهر به دنیا آمده‌اند یعنی به ازای هر ۱۱۴ پسر، ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده‌اند.

وی ادامه داد: در دو ماه ابتدای سال ۹۷، تعداد متولدان سه هزار و ۲۰۶ نفر بوده است که بر این اساس تعداد نوزادان متولد شده در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته، ۱۳.۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نرخ ولادت استان را در دو ماه امسال، ۱۴.۱ در هزار نفر عنوان کرد؛ یعنی به ازای هر هزار نفر، حدود ۱۴ نفر به جمعیت استان اضافه شده است.

پاسالار با بیان اینکه در دو ماه امسال در هر شبانه روز به طور میانگین ۴۵ نوزاد به دنیا آمده است، گفت: بیشترین میزان ولادت مربوط به شهرستان بوشهر و کمترین میزان مربوط به شهرستان دیلم بوده است.

وی، با اشاره به اینکه بیشترین ولادت‌ها در گروه سنی مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله رخ داده است، بیان کرد: ۴۷ درصد از نوزادان در ۵ سال اول زندگی زوجین، ۳۰ درصد بین ۶ تا ۱۰ سال و ۲۷ درصد بیشتر از ۱۰ سال متولد شده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر همچنین گفت: در دو ماه امسال، محبوب‌ترین نام‌ها برای نوزادان پسر به ترتیب حسین، علی، محمد، رضا و امیرعلی و برای دختران فاطمه، زهرا، رقیه، زینب و باران بوده است.

انتهای پیام/ک

کاهش تولد نوزادان در استان بوشهر

برچسب ها: ثبت احوال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.