استان مرکزی:

کاهش ۱۴ درصدی متوفیان تصادفات در اردیبهشت

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی کاهش۱۴درصدی متوفیان تصادفات در اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش ۱۴ درصدی متوفیان تصادفات در اردیبهشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رئیس پلیس‌ راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان کاهش ۱۴ درصدی کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: ۴۶ درصد از این سوانح مربوط به خودرو‌های با پلاک غیربومی است.

سرهنگ ایرج کهریزی رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت :کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان در اردیبهشت ماه سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال کاهش ۱۴ درصدی داشته است و در این ماه تعداد ۱۷ سانحه رانندگی منجر به فوت در محور‌های مواصلاتی استان رخ داد که تعداد ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

کاهش ۱۸ درصدی مصدومان سوانح رانندگی 

وی از کاهش ۱۸ درصدی مصدومان سوانح رانندگی در این بازه زمانی خبر داد و بیان داشت: در اردیبهشت ماه امسال، ۳۷ درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت در آزاد راه‌ها و بزرگ راه‌ها، ۲۹ درصد در محور‌های اصلی و ۲۴ درصد در محور‌های فرعی و روستایی رخ داده است.

وی اظهار داشت: در این سوانح ۴۱ درصد از مقصران سوانح، خودرو‌های سواری، ۳۵ درصد کامیون ها، ۱۲ درصد وانت‌ها و ۲ درصد نیز مربوط به موتورسیکلت سواران است.

سرهنگ کهریزی تصریح کرد: در این بازه زمانی، بیشترین تصادفات فوتی در آزاد راه "ساوه - تهران" با ۶ فقره بوده است.

وی ادامه داد: ۴۶ درصد از تصادفات فوتی در ماه گذشته در برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، ۴۲ درصد واژگونی وسیله نقلیه، ۶ درصد برخورد خودرو با موتورسیکلت و ۶ درصد مربوط به تصادف خودرو با عابر پیاده بوده است.

 عدم توجه به جلو، مهم‌ترین علت تصادفات

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به مهم‌ترین علت تصادفات در این ماه گفت: ۵۹ درصد از تصادفات فوتی به علت عدم توجه به جلو، ۱۷ درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۶ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۶ درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و... بوده است.

سرهنگ کهریزی ادامه داد: ۴۶ درصد از کشته شدگان تصادفات در مراکز درمانی و ۴۷ درصد نیز در صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند که تمامی این افراد از آقایان بوده اند.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد از کشته شدگان در تصادفات ماه گذشته، راننده، ۱۲ درصد سرنشین خودرو، ۱۲ درصد راکب یا ترک نشین موتورسیکلت و ۶ درصد عابر پیاده بوده است.

سرهنگ کهریزی تصریح کرد: ۴۶ درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت مربوط به پلاک‌های غیر بومی و مابقی مربوط به وسایل نقلیه با پلاک‌های استانی بوده است.

وی با تحلیل ساعات وقوع تصادف فوتی در اردیبهشت ماه اظهار داشت: ۲۹ درصد از تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۲ تا ۱۶، ۲۴ درصد از ساعت ۲۰ تا ۲۴، ۲۳ درصد از ساعت ۱۶ تا ۲۰، ۱۲ درصد از ساعت ۴ تا ۸ صبح، ۸ درصد از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد و ۶ درصد دیگر از ساعت ۸ تا ۱۲ رخ داده است.

 رئیس پلیس‌ راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی  همچنین به افزایش ۷ درصدی تردد‌های وسایل نقلیه از محور‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته ۱۵۱ هزار و ۶۸۱ وسیله نقلیه از محور‌های مواصلاتی استان تردد داشته‌اند.

انتهای پیام / الف

برچسب ها: تصادف ، اخبارپلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.