آماده‌باش نیرو‌های رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان

الشرق الاوسط از افزایش آماده‌باش نیرو‌های رژیم صهیونیستی در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی با لبنان و همچنین در منطقه جبل الشیخ در مرز‌های لبنان و سوریه خبر داد.

آماده‌باش نیرو‌های رژیم صهیونیستی در مرز لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه سعودی الشرق الاوسط، ارتش اسرائیل با افزایش آماده باش در مرز‌های شمالی خود با لبنان و همچنین در منطقه جبل الشیخ در مرز‌های لبنان و سوریه، این مناطق را مناطق بسته نظامی اعلام کرد. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین برای رصد فعالیت اعضای حزب الله یگان‌هایی از نیرو‌های خود را به مزارع شبعا منتقل کرده است.

به نوشته این روزنامه، هدف اسرائیل آمادگی برای مقابله با پاسخ حزب الله در واکنش به حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به داخل خاک سوریه است.

در همین حال خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد: یک دستگاه بلدوزر اسرائیلی کار گودبرداری و ایجاد سنگر‌های خاکی را در بخش اشغالی روستای العباسیه آغاز کرده است. نظامیان اسرائیلی گشت زنی‌های گسترده‌ای را در طول این جاده آغاز کرده اند، جاده‌ای که از منطقه عین التینه داخل مزارع شبعا تا روستای اشغالی الغجر امتداد دارد.

یک منبع امنیتی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: ”اقدامات اسرائیل از وقوع عملیات نظامی قریب الوقوع حکایت ندارد. هماهنگی بین ارتش لبنان و نیرو‌های یونیفل فعال در لبنان برقرار است و اوضاع از نزدیک کنترل می‌شود“.

منبع امنیتی خاطرنشان کرد: ”نه لبنان بلکه این نیرو‌های اشغالگر هستند که می‌توانند خطرناک باشند. اگر اسرائیل قصد متشنج کردن امور را داشته باشد, ‏می تواند برای توجیه هر گونه اقدام نظامی، بهانه تراشی کند“.

از پایان جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ بین رژیم صهیونیستی و حزب الله که به نابودی مناطق وسیعی از لبنان منجر شد، اوضاع مرز‌های جنوبی لبنان امن است‏. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار