معاون مادورو: ونزوئلا به دنبال تقویت همکاری با روس‌نفت است

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت این کشور همه گزینه‌ها را برای تقویت روابط با روس‌نفت، شرکت نفت روسیه در نظر دارد.

معاون مادورو: کاراکاس به دنبال تقویت همکاری با روس‌نفت استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل اسپوتنیک، طارق العیسمی، معاون نیکلاس مادورو در امور اقتصادی و مالی و همچنین وزیر صنایع و منابع ملی ونزوئلا در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت کاراکاس در حال بررسی همه گزینه‌ها برای تقویت روابط و همکاری با روس‌نفت است.

وزیر صنایع ونزوئلا در ادامه افزود او دیداری جداگانه با ایگور سچین، رئیس روس‌نفت نداشته و آن‌ها تنها در این کنفرانس همدیگر را ملاقات کرده اند.

ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفتی تایید شده در جهان است. در اواخر ژانویه سال جاری میلادی آمریکا شرکت نفت و گاز ونزوئلا (پترولئوس دی ونزوئلا) را تحریم کرد. این اقدام واشنگتن پس از بحران سیاسی این کشور آمریکای لاتین صورت گرفت. در پی این اقدام تمام دارایی‌های شرکت نفت و گاز ونزوئلا در قلمروی آمریکا مسدود شد و همچنین تمامی کمپانی‌های این کشور از داد و ستد با پترولئوس دی ونزوئلا منع شدند.

بیست و سومین نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با حضور مقامات سیاسی و اقتصادی بیش از ۱۴۰ کشور جهان پنج‌شنبه گذشته آغاز شد. در این نشست سه روزه ده‌ها کنفرانس اقتصادی و رسانه‌ای برگزار شد و بیش از ۱۴ هزار نفر از جمله مسئولان ارشد حال و سابق کشور‌ها، سازمان‌های بین المللی و شخصیت‌های مختلف حضور داشتند. بررسی مسائل مهم و چالش‌های بین المللی از جمله اقتصادی و اجتماعی، اوضاع سوریه، ونزوئلا، کره شمالی، آینده جهان و روابط بین کشور‌ها از جمله محور‌های سخنرانی «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در این همایش بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار