عدالتی مطرح کرد؛

تحصیل کرده‌های تهرانی کمتر از بی سوادها مشغول به کارند

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت استان تهران گفت: افراد بی سواد در استان تهران شغل ثابت دارند که این مسئله در افراد باسوار کم‌تر به چشم می‌خورد.

تحصیل کرده‌های تهرانی کمتر از بی سوادها مشغول به کارندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عدالتی معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت استان تهران در چهارمین جلسه تخصصی شورای اشتغال استان تهران که امروز (شنبه هجدهم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار‌ها در سال ۹۵ جمعیت بی سوادان استان تهران ۲۴.۲۵ درصد پایین‌ترین و جمعیت تحصیل کرده‌ها ۴۷ درصد بالاترین نرخ بوده است.

وی افزود: در استان تهران جمعیت فعال و غیرفعال دارای تحصیلات عالیه وجود دارد که اگر فکری به حال جمعیت تحصیل کرده نکنیم، این جمعیت با رشد بیکاری مواجه خواهد شد.

عدالتی گفت: بیشترین نرخ بیکاری مربوط به تحصیلات عالیه است که اکثر آن‌ها در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال هستند.

وی بیان کرد: در استان تهران افراد بی سواد دارای شغل ثابت هستند که این موضوع در افراد با سواد کمتر دیده می‌شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت استان تهران تصریح کرد: بر اساس آمار‌ها در سال ۹۶متوسط نرخ بیکاری ۱۱.۱ درصد در استان تهران و ۱۱.۹ درصد در کل کشور بود.

وی افزود: در جنوب استان تهران بیشتر شاغلان در حوزه کشاورزی فعالیت دارند و در شهرستان‌های تهران و پردیس در حوزه خدمات و صنعتی و در بقیه شهرستان‌ها به صورت صنعت و ساختمان شاغل هستند.

عدالتی گفت: طی ده سال آینده اگر میزان هزینه در تهران افزایش یابد، با یک پس رفتگی در افراد رو به رو خواهیم شد، چرا که شاغلان فعال در آن سال سالمند خواهند شد.

وی افزود: ۲۰ درصد بودجه استان تهران در سال ۹۷ برای ایجاد اشتغال تخصیص داده شد و اعتبار استان‌ها هم بر اساس عملکرد اختصاص می‌یابد که متاسفانه تاکنون هیچ کدام از وزارتخانه‌ها عملکرد ۲۰ درصدی خود را ارائه نداده‌اند.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت استان تهران ادامه داد: شهرداری‌ها فکر می‌کنند که حوزه اشتغال به آن‌ها ارتباطی ندارد، در صورتی که حوزه اشتغال مهمترین و اثرگذارترین حوزه‌ در شهرداری‌ها است.

وی بیان کرد: اگر در ایران بخش مسکن رونق پیدا کند، اشتغال نیز افزایش می‌یابد، لذا شهرداری‌ها باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار