برای نخستین بار در استان فارس؛

پرورش ماهیان گرمابی درون قفس در استخر دو منظوره

مسئول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از اجرای طرح پرورش ماهیان گرمابی درون قفس در استخر دو منظوره برای نخستین بار در قیروکارزین و استان فارس، خبر داد.

پرورش ماهیان گرمابی درون قفس در استخر دو منظوره

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضائی مسئول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: اجرای طرح پرورش ماهی گرمابی درون قفس در استخر ذخیره آب کشاورزی، حاصل از روان آب‌ها برای نخستین بار در شهرستان قیروکارزین و در استان فارس آغاز شده است.

این مقام مسئول افزود: پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های آبزی پروری است که در سازمان شیلات ایران در اولویت توسعه آبزی پروری در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی قرار دارد لذا با توجه به این موضوع پرورش ماهی درون قفس در استخر ذخیره آب کشاورزی در دستور کار تحقیق و ترویج شیلات استان و این مدیریت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در استان فارس و شهرستان قیروکارزین به دنبال خشکسالی‌های گذشته ساخت استخر‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار و عمق بیش از ۱۰ متر رونق داشته است ادامه داد: با توجه به حجم آب این استخر‌ها پرورش انبوه ماهی در آن میسر بوده، اما با مشکل مهم و اساسی در صید از این استخر‌ها مواجه بوده ایم که در این راستا پرورش ماهی در قفس راهکاری مناسب که توسط کارشناس شیلات استان، توصیه و اجراء شده است.

رضائی اظهار کرد: استفاده از این روش علاوه بر رفع مشکلات صید، مشروط به استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری موجب افزایش بهره وری تولید در واحد سطح، ارتقاء مدیریت پرورش ماهی و افزایش ظرفیت حیاتی تولید در این استخر خواهد شد به نحوی که در یک قفس ۱۰۰ متر مربعی شاهد بیش از ۱۰ برابر افزایش تولید خواهیم بود.

وی در خصوص مشخصات طرح اجرا شده، تصریح کرد: این طرح با ساخت چهار سکوی شناور ۱۲۰ متر مربعی و نصب تور‌های مخصوص آن موجب فراهم شدن قفس‌های مورد نیاز و رها سازی آن‌ها درون استخری به مساحت یک و نیم هکتار و عمق ۱۰ متر اجرا، که پیش بینی می‌شود از هر قفس ۲ و نیم تن گوشت سفید تولید شود.

مسئول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: اجرا و بکارگیری این شیوه موجب افزایش تولید ماهیان گرمابی در سطح شهرستان خواهد شد مضاف بر اینکه عملیات صید و برداشت از استخر به سهولت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/چ

پرورش ماهیان گرمابی درون قفس در استخر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار