با حضور رییس سازمان شیلات

رها سازی ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران

۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی صبح امروز با حضور استاندار مازندران و رئیس سازمان شیلات ایران در رودخانه‌های مازندران رها سازی شد.

ضرورت توجه به ذخایر ژنتیک ماهیان دریای خزربه گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران صبح امروز در مراسم رهاسازی ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی با حضور رئیس سازمان شیلات ایران، مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری را به عنوان مجموعه‌ای استراتژیک در کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به آلودگی رودخانه‌های استان و مشکلات زیست محیطی تکثیر طبیعی، چنین مراکزی برای حفظ اکولوژی دریای خزر اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی افزود: هم مردم و هم مسئولان در قبال ذخایر دریای خزر و کاهش آلودگی‌ها مسول هستند. اگر این رها سازی‌ها نبود امروز باید مراسم ختم ماهیان استخوانی دریای خزر را برگزار می‌کردیم.
 
استاندار مازندران با ببان اینکه توجه به ذخایر ژنتیک ماهیان دریای خزر از مهمترین مولفه‌ها در توسعه فعالیت‌های آبزی پروری است، گفت: از ظرفیت‌های دریای خزر کمترین بهره برداری شده است.

وی افزود: در زمینه پرورش ماهی در قفس که ظرفیت بسیار مناسبی برای دریای خزر است استفاده مطلوبی نشده است.

حسین زادگان با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی دریایی بهره گیری شود، گفت: از ظرفیت‌های نهفته شیلاتی در دریای خزر با مشارکت بخش خصوصی استفاده شود.

استاندار مازندران توجه به تکثیر طبیعی در مصب رودخانه‌ها را امری ضروری دانست و افزود: توجه به فعالیت‌های اقتصادی دریامحور در دستور کار استان است، اما توفیقات خوبی حاصل نشده است و لازم است همه دستگاه‌ها در این وادی قدم بگذارند.

وی گفت: دریای خزر بزرگترین و بهترین سرمایه استان است و باید بیشترین بهره برداری اقتصادی از این سرمایه ملی انجام شود.

لازم به ذکر است؛ امروز در مراسم صید و رهاسازی بچه ماهی سفید به رودخانه‌های مازندران ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های استان رهاسازی می‌شود.

همچنین مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی در سمسکنده، بزرگترین مرکز در شمال کشور است.

 
انتهای پیام/ س

راهی برای نجات ذخایر ژنتیک ماهیان دریای خزر

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار