تامین ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از سازندگان داخلی

رئیس تدارکات و عملیات کالا شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از تامین ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات مکانیک دوار و ثابت این مجتمع گازی از طریق سازندگان داخلی خبرداد.

تامین ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از سازندگان داخلیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا علیرضایی مقدم رئیس تدارکات و عملیات کالا شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: با توجه به مشکلات پیش روی تشدید تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه کشور آمریکا و غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های اخیر شاهد مانع تراشی‌های مختلف فروشندگان غربی در فروش کالا‌های خارجی بوده ایم.

وی بیان کرد: لذا شرایط بازرگانی در این سال‌ها همواره باعث ایجاد مشکلات جدی برای این پالایشگاه و دیگر شرکت‌ها گردیده بود و همواره پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در خط مقدم جبهه اقتصادی به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز استان‌های شمال و شمال شرقی کشور قرار گرفته که سهم عمده‌ای از این مشکلات نیز ناشی از تامین تجهیزات و مواد شیمیائی ضروری و نیز پرداخت مبالغ ارزی این خرید‌ها بوده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: با تلاش‌های بی شائبه و فراگیر کارکنان واحد تدارکات، عملیات کالا و فروش و پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری با تبیین سیاست‌های کلان شرکت نظیر اقتصاد مقاومتی، توجه به کالای ایرانی و رونق تولیدات داخلی توانسته ایم با تبدیل تهدید به فرصت از طریق افزایش توانمندی سفارش ساخت و تولید داخل به عدد ۳۳۵ میلیارد ریال تامین کالای ساخت داخل ۹۰ درصد از تجهیزات و قطعات مورد نیاز را از طریق سازندگان داخلی تامین نماییم.

علیرضایی مقدم خاطر نشان کرد: این موفقیت بزرگ در دو بخش خرید تجهیزات مکانیک دوار و ثابت فراتر رفته به نحوی که به ۹۶ درصد و در خرید‌های اقلام برقی و ابزاردقیق تا مرز ۷۶ درصد خودکفائی و تامین احتیاجات شرکت از طریق سازندگان داخلی و مرز خودکفائی رسیده است.

رئیس تدارکات و عملیات کالا پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این پالایشگاه در منطقه سرخس گفت: با رویکرد بومی سازی کلیه خرید‌های ممکن و قابل انجام به عنوان دیگر هدف راهبردی پالایشگاه با ایجاد دفتر خرید در شهرستان سرخس و ارائه آموزش‌های کاربردی و حرفه‌ای به شرکت‌های بومی و محلی گام برداشته ایم.

وی اضافه کرد: با برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی با اصناف، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های فروشندگان محلی، دستور العمل در راستای ایجاد سیستم مکانیزه خرید منجر به تامین کالا‌های مورد نیاز و قابل تامین از سطح منطقه محروم سرخس شده است.

علیرضایی افزود: از میزان کل خرید‌های پالایشگاه در سال ۹۶ که سه درصد بوده است، در سال ۹۷ به مقدار ۱۶ درصد از کل خرید‌ها بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال و نیز افزایش سرعت تامین کالا، افزایش رضایت مندی ذینفعان و تحقق مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در قبال ذینفعان را به دنبال داشته است که این موضوع باعث افزایش رونق اقتصادی و تولید در این خطه مرزی شده است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

افزایش تولیدات داخلی در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار