استقرار شصت و دو ايستگاه سنجش فشار خون در مسير نمازگزاران عيد فطر

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پرشکی استان سمنان گفت: شصت و دو ايستگاه سنجش فشار خون در مسير نمازگزاران عيد فطر در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مستقر شد.

استقرار شصت و دو ايستگاه سنجش فشار خون در مسير نمازگزاران عيد فطربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی استان سمنان در راستای اندازه گیری فشار خون نمازگزاران عید سعید فطر در مراسم اقامه نماز عید سعید فطر که در مصلی سمنان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد، با اشاره به اجرای "طرح ملی کنترل فشار خون” اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیر مسوول بیش از ٧٠ درصد مرگ و میر‌ها در کشور هستند که از جمله بیماری‌های غیرواگیر پرفشاری خون یا فشار خون بالاست.

وی یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح کنترل فشار خون را فراهم کردن زیرساخت‌های شروع طرح غربالگری دانست.

جندقی در ادامه توجه بیش از پیش مسئولان و مردم را به بیماری‌های غیرواگیر خواستار شد و گفت: هر فردی باید از میزان فشار خون خود مطلع باشد تا در صورت ضرورت این مهم را درمان و کنترل کند. وی در ادامه از ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و لزوم تشکیل پرونده خانوار را در این مراکز ضروری دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اجرای گام اول بسیج ملی کنترل فشاری خون بالا تاکید کرد: مبتلایان به این بیماری به منظور دریافت خدمات درمانی و بهداشتی در سطوح بالاتر باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی از اندازه گیری فشار خون ۲۷۱۶ نفر از نمازگزاران توسط مراقبین سلامت دانشگاه خبر داد و گفت: حدود ۶۲ تیم دو تا سه نفره از ساعت هفت صبح تا پایان نماز در ورودی‌های محل برگزاری نماز در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه، مستقر بودند و فشار خون نمازگزاران عید فطر را اندازه گیری نمودند.

معاون بهداشتی دانشگاه اظهار کرد: طرح بزرگ ملی کنترل فشار خون در این وسعت برای اولین بار در سطح دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده است و انتظار داریم در خاتمه اجرای این غربالگری مردم و مسوولان به موضوع کنترل، اندازه گیری و درمان مستمر فشار خون حساس شوند.

جندقی در خاتمه با اشاره به روند رو به رشد بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر مشترک ابتلا به این بیماری‌ها توجه بیش از پیش مردم به غذایی که مصرف می‌کنند، کاهش مصرف مواد غذایی پرکالری، افزایش تحرک و انجام معاینات دوره‌ای و مستمر را خصوصا به افراد بالای ٣٠ سال توصیه کرد.

انتهای پیام / گ

کنرتل فشار خون در امر سلامت موضوع مهمی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار