فرماندار بافت در مورد خبر منتشر شده در فضای مجازی پیرامون ضرب و شتم محیط بانان این شهرستان توضیح داد.

ضرب و شتم محیط‌بانان مجروح بافتی در برابر دادگاهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حمزه جواران فرماندار بافت در واکنش به خبر منتشر شده در فضای مجازی پیرامون ضرب و شتم محیط بانان این شهرستان گفت: به علت تعطیلات چند روز گذشته نشست بازپرسی هنوز برای این افراد برگزار نشده است.

وی اظهار داشت: ضرب و شتم احتمالی محیط بانان توسط خانواده افراد فوت شده توسط دستگاه قضایی در حال بررسی است و در صورت تایید، افراد خاطی مجازات می‌شوند.

فرماندار بافت بیان داشت: البته پرخاشگری از طرف خانواده افراد فوت شده حتی در جرائم غیر عمد نیز دور از انتظار نیست .

حمزه جواران با اشاره به اینکه در فضای مجازی نقل شده خانواده افراد فوت شده، قتل را عمد عنوان کرده اند تصریح کرد: عمد یا غیر عمد بودن قتل این ۲ فرد، بر عهده دستگاه قضایی است و اظهار نظر مراجعی که صلاحیت ندارند در این زمینه درست نیست.

حمزه جواران با بیان اینکه برخی کاربران فضای مجازی مدعی شده بودند از ادامه درمان محیط بانان در بیمارستان جلوگیری شده گفت: این در حالی است که این افراد با توجه به نوع جراحات و طبق نظر پزشک از بیمارستان مرخص شدند.

فرماندار بافت با اشاره به فوت دو نفر از عشایر ایل علیرضایی طی چند روز اخیر در این منطقه گفت: چهار محیط بان درگیر در این پرونده به دستور بازپرس و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

درحادثه تعقب وگریز یک هفته قبل بین چندشکارچی و محیط بانان دو شکارچی کشته شدند و محیط بانان نیز دچارسانحه شده و روانه بیمارستان شدند.

گفتنی است فعالان محیط زیست خواهان انتقال پرونده حادثه درگیری بین شکارچیان ومحیط بانان بافت از دادگستری بافت به دادگستری کل استان کرمان هستند .

این افراد همچنین خواستار اعزام هرچه‌زودتر محیط‌بانان مجروح به مراکز درمانی و برخورد قانونی با مقصران ضرب و شتم محیط‌بانان در برابر درب دادگاه هستند.

جلوگیری از درمان محیط‌بان مجروح توسط شکارچیان و انتقال آن‌ها از بیمارستان به دادگاه و بدتر از آن،  ضرب و شتم  محیط‌بانان مجروح توسط بستگان شکارچیان فوت شده در مقابل درب دادگاه و در برابر چشم ماموران! ابعاد دیگری از این پرونده را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح

درگیری بین خانواده شکارچیان فوت شده ومحیط بان

برچسب ها: محیط زیست ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.