مهار آتش سوزی کوه پیتک در بهمئی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی کوه پیتک خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،غلام‌حسین حکمتیان‌اصل،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی کوه پیتک بهمئی که از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه، ۱۶ خرداد ماه به علت صاعقه شروع شده بود با همکاری نیرو‌های مردمی و پرسنل منابع طبیعی بالاخره مهار شد. اما احتمال دارد که کنده‌های باقی مانده دوباره شعله ور شوند.

وی افزود: نیرو‌های منابع طبیعی در کوه پیتک و در گرمای بسیار شدید حضور داشتند و با توجه به صعب العبور بودن کوه با تلاش فراوان اکیپ‌های منابع طبیعی و نیرو‌های مردمی منطقه به محل آتش‌سوزی رسیدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت این آتش سوزی حدود ۱۵۰ هکتار جنگل و مرتع شهرستان بهمئی در آتش سوخت.

حکمتیان اصل توضیح داد: از تلاش و همکاری نیرو‌های مردمی بابت مهار و خاموش کردن آتش سوزی‌ها تشکر ویژه دارم و ار دستگاه‌های و دارات استان انتظار داریم بیشتر همکاری کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات پیچاب شهرستان باشت همچنان در آتش می‌سوزند. این منطقه فاقد آنتن دهی تلفن همراه است و به همین علت از آخرین وضعیت نیرو‌ها و آتش سوزی نتوانسته ایم اطلاع پیدا کنیم، اما با توجه به سخت گذر بودن منطقه برای مهار آتش سوزی درخواست بالگرد داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بارش‌های ها بهاری و پر پشت شدن و رشد بیشتر علوفه‌ها آتش سوزی‌ها نسبت به سال قبل افزایش داشت. ۸۰ درصد آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع استان از ابتدای سال جاری تا کنون به علت صاعقه بوده اند.

حکمتیان اصل اضافه کرد: با کمبود امکانات و تجهیزات برای مهار آتش سوزی مواجهیم و حتی برای غذا و آب معدنی نیرو‌های اطفاء کننده آتش سوزی‌ها مشکل داریم.

انتهای پیام/پ

مهار آتش سوزی کوه پیتک در بهمئی

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.