تخصیص ۲۶ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری زنجان

۲۶ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری استان زنجان تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، بیات معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  با اشاره به این که ۲۶ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری استان زنجان تخصیص یافت گفت: این میزان اعتبار به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در استان زنجان در ۱۷ حوزه اختصاص یافته است.

وی  افزود: این اقدامات شامل اصلاح و احیای مراتع غنی سازی جنگل‌ها، اقدامات مکانیکی آبخیزداری و آبخوانداری آموزش ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی و تسهیل‌گری اجرای پروژه و اجرای پروژه کاداست اراضی ملی و گشت٬ حفاظت و مراقبت از دشت‌های منابع طبیعی و مستند سازی این پروژه‌ها است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان افزود: حوزه‌های آبخیز چهرآباد در زنجان٬ هزاررود در طارم٬ والایش سلطانیه٬ میراخور و مراش یک در ماهنشان٬ چرگر ابهر٬ قره چریان زنجان٬ آبخیزی شهری آببر در طارم٬ کینه‌ورس ۳ در ابهر٬ دهنه طارم٬ اردجین خرمدره٬ دو تپه قیدار٬ کبود گنبد سلطانیه و کینه‌ورس دو ابهر از جمله حوزه‌های شناسایی شده در سطح استان هستند.

بیات با اشاره به شاخص‌های انتخاب حوزه‌ها به منظور اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان گفت: این حوزه‌ها براساس شاخص‌های وضعیت کم آبی و خشکسالی مناطق هدف و تامین آب آبخوان‌ها انتخاب می‌شوند.

وی همچنین اجرای پروژه‌های آبخیزداری در برخی از مناطق به منظور کنترل سیل٬ میزان مشارکت مردم مناطق و تقویت پوشش گیاهی حوزه‌ها اعم از مرتعی و جنگی را هم از دیگر شاخص‌ها در انتخاب حوزه عنوان کرد.

انتهای پیام /ک 

طرح های آبخوان داری در زنجان اجرا می شوند

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.