جهش ناگهانی مصرف برق در کشور/ اوج مصرف به مرز ۵۳ هزار مگاوات رسید

پیک مصرف برق کشور روز گذشته برای نخستین بار پیش از شروع فصل تابستان از کانال ۴۰ هزار مگاوات عبور کرد و به حدود ۵۳ هزار مگاوات رسید.

جهش ناگهانی مصرف برق در کشور/ اوج مصرف به مرز ۵۳ هزار مگاوات رسیدبه‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ در پی افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف در هجدهمین روز خرداد امسال وارد کانال ۵۰ هزار مگاوات شد.

ظهر روز گذشته پیک مصرف در ساعت ۱۳:۴۲ دقیقه به حدود ۵۲ هزار و ۷۳۷ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف روز جمعه بیش از پنج هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: ارزان بودن انرژی یکی از عوامل بالای مصرف در کشور است/ نوسازی خطوط تولید کارخانه‌ها یک راه برای مدیریت مصرف


روز گذشته کل مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و ۶۳۸ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۳۳۲ مگاوات مربوط به صادرات و ۳۰۶ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به یک هزار و ۹۳۰ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و ۶۱۳ مگاوات رسیده بود.

توان قابل تأمین امسال حدود ۵۹ هزار مگاوات است و براساس پیش‌بینی‌های اولیه اوج مصرف برق تابستان به ۶۲ هزار مگاوات نیز خواهد رسید که صنعت برق درصدد است با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و همکاری مردم بتواند با همان توان قابل تامین، پیک امسال را بدون خاموشی سپری کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار