توافق گروه ۲۰ بر سر نیاز فوری به یک سیستم جهانی دریافت مالیات از غول‌های اینترنتی

مقامات ارشد مالی گروه ۲۰ بر سر نیاز فوری به یک سیستم جهانی که غول‌های اینترنتی مانند گوگل و فیس‌بوک را موظف به پرداخت مالیات کند، توافق کردند.

توافق گروه ۲۰ بر سر نیاز فوری به یک سیستم جهانی دریافت مالیات از غول‌های اینترنتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات ارشد مالی جی ۲۰ که در ژاپن گرد هم آمده‌اند روز گذشته (شنبه) توافق کردند که نیاز فوری به یک سیستم جهانی برای دریافت مالیات از غول‌های اینترنتی مانند گوگل و فیس‌بوک وجود دارد. با این حال میان اعضا بر سر بهترین راه حل این مسئله اختلافاتی وجود دارد.

این گروه «سازمان توسعه و همکاری اقتصادی» را موظف ساخت نظام مالیاتی بین‌المللی را که از طریق آن غول‌های اینترنتی از فرار مالیاتی در جا‌هایی مانند ایرلند بهره می‌برند، اصلاح سازد.

برونو لی مایر، وزیر دارایی فرانسه، ضمن درخواست یک برنامه زمانی بلندپروازانه برای ایجاد یک اجماع جهانی در این خصوص گفت: «باید عجله کنیم. برنامه زمانی مناسب برای رسیدن به یک مصالحه تا پایان امسال است».

فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس نیز در این خصوص گفت دریافت منصفانه مالیات از غول‌های اینترنتی پاسخی به آنچه که «مردم ما آن را بی‌عدالتی شدید در نظام مالیاتی می‌دانند» است.

وزیران دارایی ۲۰ کشور در حال ارزیابی یک سیاست مالیاتی جدید بر اساس مقدار کسب و کاری که یک شرکت در هر کشوری انجام می‌دهد هستند. 

نشست دو روزه وزرای دارایی کشور‌های عضو گروه بیست روز گذشته در شهر فوکوکا ژاپن آغاز شد. این نشست یکی از هشت نشست مهم این گروه در سطح وزرا است که در کنار نشست اصلی این گروه در اواخر ژوئن در اوساکا برگزار خواهد شد. ماریو دراگی، رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا، دیوید مالپس، رئیس جدید بانک جهانی، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول از جمله میهمان این نشست خواهند بود.

در نشست وزرای دارایی گروه بیست موضوعاتی از جمله مالیات جهانی و چالش‌های جدید در زمینه فناوری‌های در حال توسعه در بخش مالی و پولی به بحث گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مالیات ، انگلیس ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار