سران جی ۲۰: تنش‌های تجاری رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ را تهدید می‌کند

در پیش‌نویس بیانیه نشست سران جی ۲۰ که امروز منتشر شد، آمده است تنش‌های تجاری بر رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی و سال ۲۰۲۰ تاثیری منفی دارد.

سران جی بیست: تنش‌های تجاری رشد اقتصادی ۲۰۲۰ را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پیش‌نویس بیانیه نشست سران اقتصادی گروه ۲۰ که امروز منتشر شد در خصوص تاثیر بازدارنگی تنش‌های تجاری بر رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی و سال ۲۰۲۰ هشدار داد.

در این پیش‌نویس آمده است: «به نظر می‌رسد رشد اقتصادی جهان به ثبات رسیده و به طور کلی روند افزایش ملایم در سال جاری و همچنین سال ۲۰۲۰ را دارد».

در ادامه این پیش‌نویس که ممکن است تا روز انتشار آن (یک‌شنبه) تغییراتی در آن ایجاد شود آمده است: «با این حال خطراتی از جمله تنش‌های تجاری تشدیدیافته و همچنین تنش‌های جغرافیایی و سیاسی سمت نزولی را نشانه رفته‌اند. ما بر توافق رهبرانمان در نشست بوئنوس آیرس در مورد تجارت که بر نیاز مبرم به حل و فصل تنش‌های تجاری اصرار داشت تاکید می‌کنیم».

در حال حاضر، وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان، جی ۲۰، در شهر فوکوئوکای ژاپن گرد هم آمده‌اند تا در خصوص وضعیت تجارت جهانی در میان تنش‌های به وجود آمده بین واشنگتن و پکن گفتگو کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار