هیچ‌گونه کمبود قطره فلج اطفال در استان ایلام وجود ندارد

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه کمبودی در زمینه دارویی به ویژه قطره فلج اطفال در استان ایلام وجود ندارد.

هیچ‌گونه کمبود قطره فلج اطفال در استان ایلام وجود ندارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ناصری‌فرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خوشبختانه قطره فلج اطفال در تمامی انبار‌های دارویی استان ذخیره سازی شده است و هیچ‌گونه کمبودی در زمینه دارویی در استان وجود ندارد.

وی افزود:بیماری فلج اطفال یک بیماری حاد ویروسی است که می‌تواند به فلج دائم دسته‌ای از عضلات بدن منجر شود، برای پیشگیری از این بیماری ناتوان کننده بهترین راه واکسیناسیون است.

ناصری فر بیان کرد: واکسن خوراکی فلج اطفال که در بدو تولد، دو ماهگی، چهار ماهگی شش ماهگی، ۱۸ ماهگی و شش سالگی به کودک خورانده می‌شود که یک دوز واکسن ۵۰ درصد و سه دوز آن ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون طرح تکمیلی فلج اطفال در عشایر و مناطق محروم استان نیز انجام می‌شود و خانواده‌ها هیچ نگرانی در خصوص تامین قطره فلج اطفال نداشته باشند، زیرا این قطره به اندازه کافی در استان وجود دارد و در سطح مراکز بهداشی توزیع می‌شود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: مردم استان در صورت مشاهده مشکل در این زمینه با شماره ۳۳۳۳۴۵۴۴ گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ ن

مناسب بودن وضعیت دارویی در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.