رئیس سازمان نظام مهندسی معدن:

۳ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از محل معادن قابل دریافت است

اسماعیلی گفت: سازمان برنامه معتقد است که ۳ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از محل معادن قابل دریافت است.

۳ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از محل معادن قابل دریافت استبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش اسماعیلی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برنامه ۶ ساله سازمان نظام مهندسی معدن به زودی نهایی می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن اظهار کرد: صیانت از مواد معدنی، هوشمندسازی و جذب سرمایه گذار در بخش معدن سه برنامه شورای مرکزی نظام مهندسی معدن است.

اسماعیلی افزود: به منظور شفاف سازی همه فعالیت‌های بخش معدن کشور، هوشمندسازی را در رأس کار خود قرار داده‌ایم. ارجاع کار، امور پروانه‌ها و مسئول فنی تا پایان کاملا هوشمند می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد: ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان داریم که یکی از مهم‌ترین مقاصد این نقدینگی بخش معدن است و سازمان نظام مهندسی به دنبال فرمولی برای جذب این نقدینگی است.

وی ادامه داد: ارتقای سطح سازمان نظام مهندسی معدن در استان‌ها از اولویت هاست و به رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز این سازمان به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

اسماعیلی اذعان کرد: تفاهم نامه‌هایی با شستا، صندوق بیمه فعالیت معدنی، ایمیدرو و برخی سازمان‌های دیگر در جهت ارتقای سازمان امضا کرده‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: سازمان برنامه معتقد است که ۳ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از محل معادن قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه صیانت از معادن و مواد معدنی، هوشمندسازی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در بخش معدن و صنایع معدنی، سه محور اصلی سازمان است، اظهار کرد: در رابطه با محور اول، عمده وظایف برعهده سازمان نظام مهندسی معدن گذاشته شده تا انجام شود. با توجه به اینکه منابع معدنی تجدیدناپذیر بوده و باید برای آینده کشور حفظ شود؛ بنابراین نحوه برداشت و استفاده از آن باید مدیرت شده باشد و صیانت شود. برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه این است که فرایند استخراج، اکتشافات و غیره اصلاح شده و همچنین نظام‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های جدید در بخش‌های مختلف معدن تدوین شود.

اسماعیلی افزود: در بحث هوشمندسازی که شعار دولت بوده تا پایان امسال به منظور شفاف سازی و تسریع در روند فعالیت سازمان در نظام مهندسی معدن ایران هوشمندسازی انجام خواهد شد که در آن تمام فعالیت‌های معدن کشور ذکر شده است که سازمان نظام مهندسی معدن ایران از مسیر هوشمندسازی عبور خواهد کرد، بنابراین روند فعالیت در خود سازمان و همچنین مراجعه‌کنندگانی که با سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ارتباط هستند در زمینه ارجاع کار، پرونده‌ها و مسئولیت‌های فنی اجرا شده و روند کار سرعت خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد: ارتقای سطح سازمان نظام مهندسی معدن در این دوره به عنوان دغدغه اصلی است، زیرا جایگاه این سازمان بسیار بالاتر از شرایط فعلی است. ما برای رسیدن به این جایگاه رفیع‌تر دو اقدام انجام داده‌ایم که شامل ایجاد و ارتقای رضایت در داخل و خارج سازمان بین رؤسا، بهره‌وران و مراجعه‌کنندگان شود. از سوی دیگر ارتباطات و جلسات بسیاری با وزرای صنعت، ارتباطات، نفت، امورخارجه و غیره برای ارتقای این جایگاه صورت گرفته است.

به گفته وی؛ نقشه راه معدن دارای ۷۲ بند است که در ۳۵ بند آن نظام مهندسی معدن کشور به عنوان همکار اصلی نام برده شده و پیشنهاداتی ارائه کرده است.

وی همچنین در خصوص طرح فعال سازی ۵۰۰ معدن و تعامل با بخش خصوصی گفت: این موضوع یکی از بند‌های مهم نقشه راه معدن است و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با همکاری بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی معدن این کار را انجام دهد.

وی افزود: در هفدهمین اجلاس نظام مهندسی معدن به این موضوع پرداخته خواهد شد و امید می‌رود در سال ۹۸ نتایج خوبی در این زمینه حاصل شود.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از بند‌های نقشه راه این است که ایمیدرو و ایمپاسکو از تصدیگری دست بردارد. همچنین ایمیدرو باید تمام معادن خود و اجرای نقشه راه معدن یعنی حل ۸۵ درصد از مشکلات بخش معدن را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گفته وی، یکی از بند‌های نقشه راه این است که معاونت معدنی وزارت صمت با سازمان محیط زیست و منابع طبیعی داشته و این تفاهم‌نامه به بخشنامه تبدیل شود تا سوءبرداشتی از بخشنامه‌های سازمان‌های مختلف نداشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار