برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی باعنوان دریای ژاپن تا خزر در لاهیجان

نمایشگاه گروهی نقاشی باعنوان دریای ژاپن تا خزر منتخبی از آثار هنرمندان ژاپنی و ایرانی در لاهیجان برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی باعنوان دریای ژاپن تا خزر در لاهیجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان گفت: نمایشگاه گروهی نقاشی باعنوان دریای ژاپن تا خزر منتخبی از آثار هنرمندان ژاپنی و ایرانی است که از سوی پژمان نوروزی گردآوری شده و قرار است از ٢٣ خرداد تا ٢ تیر در این اداره در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، ایده اولیه نمایشگاه گروهی دریای ژاپن تا خزر از دو سال پیش با شروع پروژه تحقیقی پژمان نوروزی درباره هنر شرق آسیا به ویژه هنر تجسمی ژاپن آغاز شده است، افزود: این پروژه تحقیقی که در مورد تاریخ هنر نقاشی و دوره‌ها و تکنیک‌های مختلف آن و همچنین هنرمندان صاحب نام آن پرداخته است، همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان گفت: این نمایشگاه به عنوان اولین مجموعه از آن پروژه japanpainting است که تلفیقی از هنر شرق و غرب آسیاست و به نوعی گفتمان هنری در قالب نمایش آثار است و شامل: ۸ هنرمند ازکشور ژاپن و یک هنرمند از کشور استرالیا و ۸ هنرمند از ایران است که از این هنرمندان ۲۷ اثر به نمایش در خواهد آمد.

نگار نادری افزود: در انتخاب آثار سعی شده است از تکنیک‌ها و مدیا‌های معاصر، چون نقاشی، طراحی، کلاژ، میکس مدیا و کالیگرافی در این مجموعه گنجانده شود.

وی با بیان اینکه، این نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ و ۱۷تا۲۰ برای بازدید عموم دایر است، تصریح کرد : آکینو میاکوشی، ساکی هیروموری، میکا ناکامورا متر، زوئیهو، ایکوتا شیهو، هیتومی موتوهاشی دمیر، یوسوکه آٱکی، توموکی کاگامی، رئیجی سوگاوارا، مهسا ذاکری، مریم علیزادفرد، نگین ناصرانی، پریسا رحیمی پور، حسین احصایی، امیر شلمانی، امید شلمانی، پژمان نوروزی از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در این مجموعه به نمایش در می‌آید.

مراسم گشایش این نمایشگاه روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۷تا ۲۰ است.

 

انتهای پیام / ق 

نمایشگاه گروهی نقاشی باعنوان دریای ژاپن تا خزردر لاهیجان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.