کشت گل محمدی در ۳۱۸ هکتار از مناطق بالادست ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تاکنون ۳۱۸ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا پور فلاح مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی که از تعهدات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان ساری است، گفت: تاکنون ۳۱۸ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال در کشت پاییزه ۳۸ هکتار گل محمدی در مناطق بالادست کشت شد، افزود: در کشت بهاره ۸۳ هزار و ۷۵۳ نهال در ۵۰ هکتار از زمین‌های مستعد شیب دار این شهرستان گل محمدی کشت شد و این روند ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری زمان برداشت گل محمدی در منطقه دودانگه این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه اول خرداد اعلام کرد و گفت: گل محمدی در اولین سال پس از کاشت، شروع به گل دهی می‌کند که در سال اول ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار گل‌دهی دارد و سالانه به مقدار آن اضافه می‌شود و در سال پنجم به ۴ تا ۷ تن در هکتار می‌رسد.

وی با بیان اینکه برداشت گل مهمترین، حساسترین و پرهزینه‌ترین بخش تولید این محصول است، افزود: برداشت گل محمدی باید قبل از طلوع آفتاب و در هوای خنک و روزانه انجام و بلافاصله پس از برداشت برای گلابگیری انتقال داده شود، البته گلاب گیری به روش سنتی و صنعتی باید با ابزار سالم انجام شود.

پورفلاح گفت: چهارمین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی از ۲۲ تا ۲۴ خرداد ماه امسال در بخش دودانگه این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

توسعه کشت گل محمدی در شهرستان ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار