اختلاف پارلمان و دولت سریلانکا بر سر تحقیقات درباره حملات تروریستی عید پاک

پارلمان سریلانکا به رئیس‌جمهور این کشور هشدار داد نمی‌تواند از تحقیقات در زمینه نواقص امنیتی پیش از حملات تروریستی این کشور شانه خالی کند.

اختلاف پارلمان و رئیس‌جمهور سریلانکا بر سر تحقیقات حملات تروریستی عید پاک گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان سریلانکا به مایتریپالا سیریسنا، رئیس‌جمهور این کشور، هشدار داد از تحقیقات در زمینه نواقص امنیتی موجود پیش از حملات تروریستی روز عید پاک شانه خالی نکند.

این هشدار پس از آن اعلام شد که سیریسنا گفت با تحقیقات پارلمان همکاری نمی‌کند و اجازه نخواهد داد تا مقامات پلیس در مقابل کمیته انتخاب پارلمان شهادت دهند. او خواستار نشست فوری کابینه در جمعه شب شد تا نحوه مخالفت با تحقیقات قانون‌گذاران در مورد حملات ۲۱ آوریل این کشور که بر اثر آن ۲۵۸ نفر کشته شد بررسی شود.

کارو جایاسوریا، سخنگوی پارلمان سریلانکا، در این خصوص گفت: «هر نیروی دولتی که از سوی کمیته انتخاب احضار شود موظف است شواهد خود را ارائه کند. مسئولان به خوبی آگاهند که اگر پاسخ ندهند چه عواقبی در در پی آن‌ها خواهد بود».

بنا بر اعلام این سخنگو، کمیته انتخاب بی کار نخواهد نشست و به برگزاری جلسات شهادت ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد اطلاعاتی که شاهدان به کمیته انتخاب پارلمان سریلانکا ارائه کرده اند رئیس‌جمهور را در موقعیت بدی قرار داده است. از ماه گذشته انتشار عمومی این اطلاعات از تلویزیون این کشور آغاز شده است و نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور سریلانکا نتوانسته است به هشدار‌هایی که پیش از حملات اعلام شده بود، واکنشی مناسب نشان دهد.

روز گذشته دفتر سیریسنا اعلام کرد رئیس اطلاعات ملی سریلانکا که در کمیته انتخاب شهادت داده بود از کار خود اخراج شده است. او گفته بود حملات ویرانگر به سه کلیسا و سه هتل این کشور قابل پیشگیری بودند.

در روز ۲۱ آوریل سال جاری میلادی، همزمان با برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان، هشت انفجار در نقاط مختلف پایتخت سریلانکا بیش از ۲۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشت. چند روز پس از آن نیز سه انفجار در اطراف شهر کالمونای واقع در شرق سریلانکا ۱۵ کشته بر جای گذاشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار