تعطیلات بدون تصادف منجر به فوت، در جنوب کرمان

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با وجود ثبت ۱۲۱ هزار تردد در طول ایام تعطیلات هفته گذشته در محور‌های ارتباطی جنوب کرمان، خوشبختانه هیچ گونه تصادف منجر به فوتی به مرکز راهداری گزارش نشده است.

تعطیلات بدون تصادف منجر به فوت، در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مسلم قادری معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: در تعطیلات عید فطر و پایان هفته مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با آماده باش و کشیک شبانه روزی کارشناسان و اپراتور‌ها در این مرکز نصبت به رصد لحضه‌ای محور‌ها و هدایت گشت‌های راهداری اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به آمار ثبت شده سامانه‌های تردد شمار، در محور‌های ارتباطی جنوب استان کرمان به ترتیب بیشترین حجم تردد در محور جیرفت به ساردوئیه، جیرفت به جبالبارز و بزرگراه خلیج فارس (جیرفت، کهنوج و بلعکس) بوده است.

قادری تصریح کرد: پس از این محور، محور‌های جیرفت به بافت و بلعکس و رودبار به گلمورتی (ایرانشهر) و بلعکس بیشترین حجم تردد را داشته است.
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: ۹ هزارو ۶۱۸ هزار تخلف در محور‌های هفت شهرستان جنوبی کرمان از طریق دوربین‌های ثبت تخلفات در زمینه سرعت غیرمجاز، ۱۶ هزارو ۳۳۸ فاصله غیر مجاز و ۵ هزار و ۸۶۷ سبقت غیر مجاز در مدت تعطیلات و سفر‌های جاده‌ای در طول این مدت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این حجم تردد در ۸ محور که مجهز به دوربین است ثبت شده است، افزود: در حال حاظر ۹ دوربین ثبت تخلف و پنج دوربین نظارت تصویری در محور‌های جنوب استان کرمان فعال است.

قادری افزود: سرعت متوسط کلیه وسایل نقلیه در طول محور‌های جنوب استان کرمان ۶۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی گفت: در سال جدید ۱۱ دوربین نظارت تصویری جدید به مجموع دوربین‌های موجود در محور‌ها اضافه می‌شود که هشت دوربین ثبت تخلف هم به مجموع سامانه‌های رصد الکترونیکی در محور‌های جنوب استان اضافه خواهد شد.

قادری از ثبت لحظه‌ای تخلفات رانندگان توسط دوربین‌های ثبت تخلف خبر داد و گفت: افرادی که در طول مسیر و حد فاصل بین دو دوربین با سرعت می‌رانند و زیر دوربین‌ها سرعت را کاهش می‌دهند بدانند از لحظه عبور خودرو از زیر دوربین میزان سرعت و عکس خودرو در سامانه ثبت و به محض عبور از دوربین بعدی، میزان سرعت طی شده محاسبه و در صورت تخطی از سرعت مجاز، تخلف ثبت و اعمال قانون الکترونیکی صورت می‌گیرد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه در طول مدت ایام تعطیلات گذشته هیچ گونه تصادف منجر به فوت در جاده‌های جنوب کرمان به این مرکز گزارش نشده است افزود: دوربین‌های ثبت تخلفات و نظارت تصویری در محور‌های ارتباطی، برای ایمنی بیشتر تردد رانندگان، مردم و مسافران، فعال و راه اندازی شده است و رانندگی در محور‌های ارتباطی بین شهری و توجه به قانون و رعایت سرعت مطمئنه و در کنار آن نقش نظارتی این دوربین‌ها می‌تواند سفری ایمن را رقم بزند.

متاسفانه آمار تصادفات در محور‌های ارتباطی جنوب کرمان بویژه در محور جیرفت به دلفارد بالا است و تعداد زیادی از رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در این محور جان خود را از دست می‌دهند.
انتهای پیام /ح

تعطیلات بدون تصادف درجنوب کرمان

برچسب ها: تصادف ، بی احتیاطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار