معاون وزیر صمت در برنامه پایش اعلام کرد؛

تشکیل ۵۰۹ جلسه در ستاد تسهیل به منظور بررسی رفع موانع تولید

مقیمی گفت:در سال ۹۸ تا کنون بالغ بر ۵۰۹ جلسه در کمیته های تخصصی استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است.

تشکیل ۵۰۹ جلسه در ستاد تسهیل به منظور بررسی رفع موانع تولیدبه گزارش  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مقیمی معاون  امور صنایع وزیر صمت در برنامه پایش تصریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به موجب ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید  و به منظور رفع موانع و چالش های پیش روی تولیدکنندگان تشکیل شده است و به ۱۱ عضو اقتصادی کشور از جمله وزیر صنعت در این ستاد حضور دارند و متناظر آن کارگروه های استانی  هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نوسانات نرخ ارز هم جزو مسائلی است که در این ستاد بررسی می شود گفت: در سطح ملی دستگاه‌های متولی این امر مثل بانک مرکزی و وزارت اقتصاد حضور دارند و بخشی از این مشکلات را حل و فصل می‌کنند. در سطوح کلان می‌توانیم اینگونه  مسائل را بررسی و رفع کنیم.

مقیمی ادامه داد: به طور مثال در ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم این اجازه داده شده که مهلت پرداخت مالیات واحد‌های تولیدی از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: معاون امور صنایع وزارت صمت مهمان امشب برنامه‌ پایش


این مقام مسئول تصریح کرد: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هم کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده و چند روز آینده در دستور کار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

معاون وزیر صمت بیان کرد: در سال ۹۸ تا کنون بالغ بر ۵۰۹ جلسه در کمیته های تخصصی استانی ستاد تسهیل  به منظور پیگیری و رفع مشکلات تولید برگزار شده است.

در ادامه برنامه یک پیمانکار در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی در خصوص مشکل خود اینگونه گفت: مطابق قانون سازمان تامین اجتماعی، ضرایب حق بیمه قرارداد‌های بر اساس فهرست بها باید با ضریب ۷.۸ درصد محاسبه شود، اما متاسفانه شعبه ۱۸ تهران ملاک محاسبه را ۱۶.۶۷ درصد قرار داده و بعد از اعتراض هم کامل اصلاح نکردند.

مقیمی در این خصوص پاسخ داد: شاید خطای سهوی در این مورد صورت گرفته است. این پیمانکار برای تجدید نظر باید به شعبه به اداره کل استان مراجعه کند و اگر مشکل مرتفع نشد به ستاد تسهیل استان مراجعه کند تا موضوع حل و فصل شود.

معاون وزیر  صمت درباره مشکلات متعدد تولیدکنندگان در خصوص بیمه تامین اجتماعی گفت: جلساتی در این خصوص با همکاری سازمان تامین اجتماعی برگزار شده است و این موضوع حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: در خصوص بیمه تامین اجتماعی، موضوعاتی که فراوانی دارد در اولویت کار قرار گرفته است. در بخشش جرائم بیمه‌ای تولیدکنندگان،   شرایط مناسب شده است به شرط اینکه واحد تولیدی بتواند به حیات خود ادامه دهد.


در ادامه برنامه یک تولیدکننده لمینیت کف و پارکت مشکل خود را در خصوص مسایل بانکی برای واردات دستگاه‌های تولید مطرح کرد که مقیمی پاسخ داد: ارتباط بانکی تولیدکنندگان بگونه‌ای است که به دلایل شرایط تحریمی نمی‌توانم راهکار رفع این مشکل را توضیح دهم. این تولیدکننده برای حل این موضوع به ما در ستاد تسهیل مراجعه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضاچینائی
۱۹:۴۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
من پیام درزمینه بادام دادم ولی جواب نکرفتم
آخرین اخبار