ابراز نگرانی وزرای دارایی گروه ۲۰ از تنش‌های تجاری در جهان

وزرای دارایی گروه ۲۰ در بیانیه پایانی نشست ژاپن درباره تشدید تنش‌های ژئوپولیتیک و مناقشات تجاری در جهان هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای دارایی گروه ۲۰ روز یکشنبه در پایان کنفرانس دو روزه خود در شهر فوکوکا ژاپن در بیانیه پایانی خود درباره تشدید تنش‌های ژئوپولیتیک و مناقشات تجاری در جهان هشدار دادند.

در بیانیه پایانی وزرای دارایی گروه ۲۰ آمده است: به رغم علائم ظاهری بهبود و تثبیت اوضاع اقتصادی، رشد اقتصاد جهان به علت تشدید مناقشات فزاینده ژئوپولیتیک و تجاری کماکان پایین است. "

این بیانیه خاطرنشان کرد عدم توازن اقتصاد جهانی کمتر شده، اما همچنان بزرگ و مداوم است.

برای نخستین بار در نشست فوکوکا، مقامات گروه ۲۰ از موضوع سالمندی و کهولت سن جمعیت جهان به عنوان خطری علیه رشد اقتصادی یاد کردند.

مقامات مسئول در امور اقتصادی و دارایی کشور‌های عضو گروه ۲۰ همچنین بر لزوم یافتن نظامی جهانی برای اخذ مالیات از غول‌های دنیای اینترنت مانند شرکت‌های گوگل و فیسبوک تاکید کردند.

گروه۲۰ همچنین "سازمان توسعه و همکاری اقتصادی" را مکلف و موظف کرد تا نظامی بین المللی برای اخذ مالیات از شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت تدوین کند تا برخی از غول‌های دنیای اینترنت مانند گوگل از خلاء موجود سوء استفاده نکنند.

این قبیل شرکت‌ها از نرخ پایین مالیات‌ها در کشور‌هایی مانند ایرلند سوءاستفاده می‌کنند و یا حتی در برخی از کشور‌های دیگر به رغم برخورداری از سود سرشار مالیاتی نمی‌پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار