در ادامه تنش‌های تجاری میان واشنگتن-پکن؛

چین به شرکت‌های بزرگ فناوری هشدار داد

پکن به تازگی مسئولان شرکت‌های بزرگ فناوری را احضار کرده و به آن‌ها درباره پیامد‌های توقف فروش فناوری به چین هشدار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­رسانه‌های آمریکا روز شنبه گزارش دادند دولت چین به تازگی مسئولان شرکت‌های بزرگ فناوری را احضار کرده و به آن‌ها درباره پیامد‌های توقف فروش فناوری به چین هشدار داده است.

واشنگتن در اواسط ماه مه امسال در اوج تنش تجاری میان آمریکا و چین و افزایش متقابل و تنبیهی تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌ها و محصولات وارداتی از یکدیگر، از قصد خود برای قرار دادن شرکت ارائه‌کننده خدمات مخابراتی و ارتباطی هوآوِی (Huawei) در فهرست شرکت‌های مظنون خبر داد که فروش فناوری به آن‌ها ممنوع اعلام شده است.

آمریکا از این نگران است که شرکت‌های چینی از فناوری آمریکایی که به آن‌ها فروخته می‌شود برای اهداف جاسوسی استفاده کنند.

در همین راستا برخی خبر‌ها حاکی از آن است که دولت چین مسئولان شرکت‌های مایکروسافت، دل و سامسونگ کره جنوبی را فرا خوانده است تا به آن‌ها در خصوص هر گونه کاهش فعالیت‌هایشان در چین هشدار دهد. چین به این شرکت‌ها هشدار داده است هر گونه کاهش فعالیت با اقدامات تلافی جویانه پکن مواجه خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی در همین خصوص نوشت به شرکت‌های آمریکایی گوشزد شده است که تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در ممنوع کردن فروش فناوری به شرکت‌های چینی زنجیره تامین را با مشکل مواجه کرده است و شرکت‌هایی که این سیاست رییس جمهوری آمریکا را اعمال کنند با پیامد‌های دائمی مواجه خواهند شد.

این روزنامه در ادامه مطلب خود نوشت شرکت‌هایی که خارج از آمریکا هستند اگر فعالیت‌های خود را در چین بدون تغییر ادامه دهند، مجازات نخواهندشد.

شبکه اجتماعی فیسبوک روز جمعه برای آنکه خود را با تحریم‌های آمریکا وفق دهد، نصب اپلیکشین خود را روی گوشی‌های همراه هوآوی به حالت تعلیق در آورد. این مسئله از آنجا مهم است که هوآوی هم اکنون یکی از دو شرکت بزرگ تولید گوشی‌های هوشمند و یکی از شرکت‌های بزرگ در راه تولید تجهیزات نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) است که جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات مخابراتی است. شرکت گوگل نیز در ماه مه اعلام کرد ارتباطش را با هوآوی قطع کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار