توانمند سازی شهربابکی ها با پرورش قارچ دکمه ای

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به مراجعات مکرر متقاضیان پرورش قارچ دکمه‌ای و به منظور توانمند سازی وایجاد اشتغال،کارگاه پرورش قارچ دکمه‌ای در شهرستان شهربابک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  فراشه سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به مراجعات مکرر متقاضیان پرورش قارچ دکمه‌ای و به منظور توانمند سازی وایجاد اشتغال، کارگاه آموزشی پرورش قارچ دکمه‌ای با حضور بیش از ۶۰ نفر از علاقه‌مندان پرورش قارچ دکمه‌ای از مناطق مختلف شهرستان در محل این مدیریت برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه مدرس کلاس ضمن برشمردن خواص و اهمیت غذایی قارچ دکمه‌ای در سبد غذایی خانوار است افزود: پرورش قارچ دکمه‌ای یک کار جنبی پرسودی است، کشت قارچ طی دوره دوماهه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پرورش قارچ دکمه‌ای دارای ۲ مرحله، فاز رویشی و فاز زایشی است، گفت: سالن‌های ۶۰ تا، ۱۰۰ متری باسیستم گرمایشی، سرمایشی و تهویه برای پرورش قارچ مناسب هستند، ولی می‌توان در سطح کوچک با امکانات کم و ابتدایی نیز کار پرورش قارچ را انجام داد.

همچنین مدرس دوره در رابطه با تهیه، نگهداری و استفاده از کمپوست، خاک پوششی و همچنین زمان و تعداد چین‌های برداشت توضیحات کاملی ارائه داد.

انتهای پیام/ی

پرورش قارچ در شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار