رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

تخصیص بخش اول تملک دارایی و نوسازی مدارس تا پیش از پایان خرداد/ کشور در محاصره اقتصادی است

نوبخت گفت: بخش اول تملک و دارایی‌های نوسازی مدارس تا پیش از پایان خرداد ماه به حساب آنها ریخته می‌شود.

نوبختبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز ملی و نکوداشت خیرمدرسه‌ساز محمدرضاحافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز با عنوان «مهر خوبان» با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از مسئولان مربوطه عصر امروز در باغ موزه هر ایرانی  برگزار شد.

در این مراسم نوبخت اظهار کرد: بدون تردید امروز همه اعضای این جمع به یک فضیلت واحد می نگرند و آوازه خیر بودن را دارند و حضور امروز من هم در این مراسم به دلیل اهمیت حضور خیرین مدرسه ساز است.

وی ادامه داد: ایران جز کشورهای با توسعه بالا است  و نسبت به سایر کشورها در چهار دهه گذشته رشد بالایی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز در فرایند توسعه که همه به آن توجه دارند، این واژه چندان کهن نیست و نیمه قرن بیستم با آن سروکار پیدا کردیم، توسعه را در معنای اقتصادی با رشد ۵-۷ درصد تعریف می کردند.

نوبخت با اشاره به اینکه داشتن پول و ثروت به معنای آرامش روحی انسان ها نیست، گفت: بنابراین نظریه های توسعه نشان داد توسعه انسانی یکی از شاخص های مهم در ارزیابی کشورها بوده است.

نقش مهم خیرین مدرسه ساز در توسعه کشور 

وی افزود: بدون تردید اقدامی که خیرین مدرسه ساز انجام داده‌اند دقیقا در راستای شکل دادن یکی از محورهای توسعه است و در جهت رشد و توسعه ای که همه جهانیان دنبال آن هستند، اقدام کرده‌اند.

نوبخت ادامه داد: همه آنچه در توافق جهانی داشته‌ایم یک انسان روان پریش مورد تمسخر قرار داد هر چند که این موضوع به هیچ وجه با توسعه هماهنگ نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: موظف هستیم  در جهت حفظ غرور ملی تلاش کنیم و نباید غرورمان مخدوش شود بنابراین در سه مولفه از جمله  مولفه اقتصادی دچار مضیقه هستیم و  دو مولفه دیگر یعنی سلامت و امید به زندگی در بدو تولد هم  مورد توجه باشد.

نوبخت با اشاره به اینکه آموزش باید کمبود بعد اقتصادی را جبران کند، گفت: از خیرین که به توسعه آموزشی کمک می‌کنند تشکر می‌کنم، به عنوان نماینده دولت و سازمان توسعه گر کمال احترام را برای خیرین دارم، امیدوارم مسیری که اکنون این گروه در آن قرار دارند، رهروان زیادی داشته باشد و دولت هم در جایگاه خودش همراهی کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای آنکه نوسانات بازار نفت، بودجه را تحت تاثیر قرار ندهد در هزینه ها بازنگری کردیم؛ اما با وجود این تعهد کرده‌ايم که اگر نیاز به بازنگری در ردیف‌های بودجه باشد اما عدد و ردیف مدرسه و کارهای نیمه تمام خیرین مدرسه ساز را تغییر نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر از میزان در نظر گرفته شده بودجه به مدارس داده شد، تصریح کرد: اعتبار مربوط به تکمیل مدارس  را صد  درصد تخصیص می‌دهیم و اولین بخش از تعهدات پیش از پایان خردادماه تزریق می شود همچنین تا پایان سال تلاش می‌کنیم تعهدی که دولت داشته به طور کامل و ۱۰۰ درصد برای موضوع تملک دارایی و نوسازی مدارس تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار