مقایسه گوشی‌های گلکسی S10 و +S10 با گلکسی S9 و +S9

با بررسی مشخصات گلکسی S10 و +S10 با گلکسی S9 و +S9 متوجه می‌شویم که آیا منطقی است مدل پیشین را فروخته و پرچمدار جدید آن را بخریم.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از این که سال گذشته سامسونگ در عرضه گوشی گلکسی S9 و برادر آن +S9 ضعیف عمل کرد امسال سعی کرده است که حضور قوی برای پرچمداران بعدی خود به ارمغان بیاورد. ورود گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی +S10 به دنیای فناوری با قدرت بسیار خوبی بود و به همین دلیل خاطرات بد طرفداران این شرکت را تا حدی محو کرد.

سوال‌هایی درباره این دو نسل تلفن همراه ذهن بعضی را درگیر خود کرده است. پردازنده‌های این گوشی‌ها چگونه در مقابل یکدیگر رقابت می‌کنند؟ آیا قابلیت‌هایی که به گوشی گلکسی +S10 اضافه شده ما را وادار می‌کند گوشی گلکسی +S9 خود را فروخته و آن را خریداری کنیم؟ گوشی‌های گلکسی S9 و S10 چطور؟ این‌ها سوالاتی است که در ادامه این گزارش به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

.

مقایسه طراحی دو نسل اخیر گلکسی S

گوشی‌های گلکسی +S10 و گلکسی +S9 از لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند و این مسئله کاملا حس می‌شود. به محض این که پرچمدار امسال سامسونگ را در دست می‌گیرید حس می‌کنید که سبک‌تر از نسخه پیشین خود است و به دلیل طراحی جذابش کار کردن با آن لذت بخش‌تر است. حاشیه‌های سختی که پیشتر در گلکسی +S9 دیده می‌شدند و کار با این دستگاه را سخت می‌کردند در مدل جایگزین آن دیگر حضور ندارند. به جای آن این گوشی جدید نازک‌تر و سبک‌تر شده و در خود سخت‌افزار‌های بهتری را جای داده است.

در گلکسی +S10 حاشیه‌ها حتی نازک‌تر نیز شده‌اند و به ما این حس را القا می‌کند که این دستگاه از مدل پیشین خود کوچک‌تر است که البته این حس اشتباه است، زیرا گلکسی +S10 دارای صفحه نمایش بزرگتری است. اگر بخواهیم به طور کلی و در یک جمله طراحی آن‌ها را مقایسه کنیم باید بگوییم که طراحی گلکسی +S10 بهتر از گلکسی +S9 است. همین مسئله برای گلکسی S9 و S10 نیز صدق می‌کند.

.

باقی تفاوت‌های واضحی که در طراحی این دستگاه‌ها وجود دارد در بخش اسکنر اثر انگشت و دوربین دیده می‌شود. اسکنر اثر انگشتی که در پشت سری گوشی‌های گلکسی S9 جا خوش کرده است در سری گلکسی S10 به زیر صفحه نمایش رفته است. این اسکنر در واقع یک حسگر اولتراسونیک است که شاید جذاب به نظر برسد، ولی آن چنان هم کار آمد نیست. البته این فناوری هنوز هم بسیار برای پیشرفت جا دارد و می‌توان بهتر شود..

در ادامه برای درک بهتر تفاوت‌های گلکسی +S10 و +S9 تصاویری از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

.

.

.

در ادامه مقایسه تصویری گلکسی S9 و S10 را مشاهده می‌کنید:

.

.

.

.

همچنین تفاوت‌های بیشتری نیز در پشت این دستگاه‌ها دیده می‌شود. یک لنز اولترا واید به پرچمدار جدید این شرکت اضافه شده است که استفاده کردن از آن بسیار جذاب است. در جلوی گلکسی S10 یک حفره دایره‌ای شکل و در گلکسی +S10 یک حفره بیضی شکل میزبان دوربین‌های سلفی گوشی هستند. به طور کلی می‌توان به این حفره‌هایی که برای اولین بار در این سری جدید به گوشی‌ها اضافه شده‌اند عادت کرد و زائد به نظر نمی‌رسند.

در نهایت، سامسونگ سری Galaxy S10 همچنین دارای ویژگی‌های اصلی گلکسی، مانند جک هدفون 3.5mm، بلندگو‌های استریو، پشتیبانی از رم microSD و مقاومت در برابر آب است. اما متاسفانه یکی از قابلیت‌هایی که در گوشی‌هایی قدیمی سامسونگ بود دیگر در این دستگاه وجود ندارد و آن هم چراغ LED اعلان است. در حالی که صفحه نمایش همیشه روشن می‌تواند یک تکامل منطقی برای نوع نشان دادن اعلان‌ها باشد، اما دل بعضی برای روزر‌های گذشته تنگ شده است.


بیشتر بخوانید: تصاویر نسخه قرمز رنگ گلکسی S10 فاش شد +تصاویر


مقایسه نمایشگر گوشی‌های سری S10 با S9

گلکسی S10 و گلکسی +S10 از لحاظ طراحی صفحه نمایش یک سر و گردن از پیشینیان خود بالاتر هستند. این گوشی‌ها دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر و حاشیه‌های نازک‌تر هستند. دو ویژگی که می‌تواند به جذاب شدن بصری یک دستگاه کمک کنند.

با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی گلکسی +S10 نسبت به گلکسی +S9 بزرگ‌تر است و با وجود این مسئله در هنگام استفاده از آن احساس ناخوشایندی به کاربر دست نمی‌دهند، زیرا این گوشی هم سبک و هم نازک است. در همین حال تفاوت اندازه صفحه نمایش‌های گلکسی S9 و گلکسی S10 بیشتر نیز هست. صفحه نمایش ۵.۸ اینچی گلکسی S9 در گلکسی S10 بزرگ‌تر شده و در یک بدنه مشابه به ۶.۱ اینچ رسیده است. مطمئنا تمام این گوشی‌ها از صفحه نمایش‌های سوپر امولدی استفاده می‌کنند که امضای سامسونگ است و رزولوشن بسیار بالایی دارد. شما هیچوقت هنگام کار با آن‌ها پیکسل‌های انفرادی مشاهده نمی‌کنید و تمام محتوای در حال پخش با بهترین کیفیت دیده می‌شود.

.

چیزی که بین این صفحه نمایش‌ها تفاوت ایجاد می‌کند بیشینه روشنایی است که در شرایط خاص در گلکسی +S10 بیشتر از بقیه مدل‌ها است. این توانایی به خوانایی بهتر مطالب صفحه نمایش در نور آفتاب روشن در مقایسه با +S9 منجر می‌شود.

هنگامی که صحبت از گلکسی S9 و S10 می‌شود، تفاوت‌های قابل توجهی در خصوص خواص صفحه نمایش وجود ندارد. شما حداکثر و حداقل روشنایی، دقت رنگی عالی در حالت پیش فرض اولیه و زاویه دید فوق‌العاده را در هر دو دستگاه دریافت می‌کنید. مطمئنا پیدا کردن صفحه نمایش بهتر در این دو گوشی کار سخت‌تری نسبت به برداران بزرگ‌تر آن‌ها است.

.


بیشتر بخوانید: بررسی فنی گوشی هوشمند گلکسی A20 محصول میان‌رده سامسونگ


تفاوت سخت‌افزار و عملکرد دو سری گلکسی S10 و S9

گوشی‌های جدید سامسونگ بدون شک قدرتمندترین ساخته‌های این شرکت هستند و هر عملیاتی که به آن‌ها محول شود را به راحتی و با سرعت بالا انجام می‌دهند. با این حال این مسئله برای مدل‌های قدیمی‌تر آن‌ها نیز صدق می‌کند. گلکسی S9 و +S9 به قدری قدرتمند هستند که در کار‌های روزمره ما تشخیص این که این گوشی‌ها سریع‌تر هستند یا پرچمداران جدید سامسونگ بسیار کار سختی است.

.
کارآیی دوربین سری گلکسی S10 و گلکسی S9 چطور است؟

بزرگ‌ترین تفاوتی که در گلکسی S10/S10+ و S9/S9+ دیده می‌شود تعداد دوربین‌هایی است که در پشت‌ها آن‌ها مستقر شده‌اند. به طور خلاصه تمام مشخصات دوربین این چهار گوشی در ادامه آورده شده است.

.

کیفیت عکس

به طور خلاصه عکس‌های گرفته شده با گلکسی +S10 و S10 شباهت زیادی به خروجی‌های S9 و +S9 دارند. این مسئله هم در نور روز و هم در شرایط نور کم صدق می‌کند. البته در گلکسی +S10 قابلیت HDR بهبود یافته و تصاویر بهتری با استفاده از آن ثبت می‌شود.

در بقیه شرایط تصاویر ثبت شده یکسان هستند. حتی زمانی که نور صحنه کم است تصاویر خروجی واقعا قابل توجه هستند، البته درست است که هنوز به پای عکسبرداری دوربین پیکسل ۳ یا گوشی جدید هوآوی در شرایط نوری نامناسب نمی‌رسند، اما باز هم حرفی برای گفتن دارند. همچنین لازم به ذکر است که تمام گوشی‌های گلکسی به صورت پیش فرض دارای قابلیت هوش مصنوعی بهینه ساز صحنه هستند. این قابلیت با تشخیص صحنه به آرامی تنظمیات دوربین را تغییر می‌دهد تا بتواند بهترین تصویر را ثبت کند. 

در ادامه مقایسه تصویری کیفیت عکس برداری این چهار دستگاه را مشاهده می‌کنید:

گلکسی S10 و  S10+

.

گلکسی S10 ،S10+ ،S9 ،S9+

.

گلکسی S10، S10+، +S9

.

جمع بندی

اکنون زمان آن فرارسیده است که به سوالی ابتدای گزارش آن را پرسیدیم پاسخ دهیم. آیا قابلیت‌هایی که به گوشی گلکسی +S10 اضافه شده ما را وادار می‌کند گوشی گلکسی +S9 خود را فروخته و آن را خریداری کنیم؟

در حالی که گوشی‌های گلکسی +S10 و S10 دنباله‌های بسیار فوق‌العاده‌ای برای گلکسی S9 و گلکسی +S9 هستند، اما با کمی دقت متوجه می‌شویم که این بروزرسانی‌ها بیشتر جزئی هستند. مطمئنا ارتقای نسبت صفحه نمایش و دو دوربین اضافه برای کاربران گلکسی S9 بروزرسانی قابل توجهی به نظر می‌آید، اما کاربران گلکسی +S9 دلایل کمتری برای تعویض دستگاه خود با مدل بعدی آن دارند. حقیقت این است که هر دو گوشی‌های گلکسی S9 و +S9 به راحتی می‌توانند تا سال آینده به شما خدمت رسانی کنند. هنگامی سال آینده نسل بعدی پرچمداران این شرکت معرفی می‌شوند شما دلایل بیشتری برای تعویض دستگاه خود خواهید داشت.

گزارش از مصطفی عسگری

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن صلاح زاده
۰۰:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
گوشی اس 9 قیمتش چنده
آخرین اخبار