رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد؛

افتتاح فاز نخست شهربازی بوستان علوی قم در تابستان

اخوان گفت: تلاش می‌کنیم تا فاز نخست شهربازی بوستان علوی این شهر مردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: سرمایه‌گزار در این زمینه مشغول فعالیت است و درحال حاضر هم مجتمع گردشگری و هم یک شهربازی نیز در حال ساخت می‌باشد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که در این زمینه برگزار شده است، ادامه داد: محوطه‌سازی این طرح با شهرداری است و نصب تجهیزات آن با سرمایه‌گزار معتبری از بخش خصوصی است.

وی درباره شهربازی واقع در میدان ۷۲ تَن عنوان کرد: فراخوان سرمایه‌گذاری آن داده شده، اما تاکنون کسی برای سرمایه‌گذاری نیامده است و امکان دارد، باز هم به صورت اجاره واگذار شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، همچنین درباره شهربازی بوستان علوی یادآورشد: بخشی از شهربازی بوستان مذکور به صورت اجاره واگذار شده و در حال بهره‌برداری است.

وی از ساخت یک شهربازی معارفی سرپوشیده در مساحت ۱۰ هزار متر مربع در بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد و افزود: طراحی این شهربازی در حال انجام است و به صورت مشارکتی ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمین آن را شهرداری تامین کرده است،بیان کرد: سالن شهربازی معارفی توسط شهرداری قم ساخته و تجهیزات آن توسط مؤسسه تبیان تأمین خواهد شد و امیدواریم که این شهربازی نیز در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

قرار است دراین مرکز تفریحی و سرگرمی آموزه‌های دینی، زندگی پیامبران و اولیای الهی و رذایل و فضایل اخلاقی در قالب وسایل بازی در ذهن کودکان نهادینه می‌شود. بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قرار است در قبال واگذاری این زمین، موسسه طرف قرارداد، عملیات احداث ساختمان و نصب تجهیزات را انجام دهد و به مدت ۱۰ سال با مالکیت معنوی شهرداری به عنوان شهربازی مورد استفاده قرار گیرد.

اخوان با بیان اینکه قم در زمینه فضا‌های گردشگری دچار فقر است، گفت: کوشش می‌کنیم تا با جذب سرمایه‌گزار از بخش خصوصی، این شهربازی‌ها را آماده بهره‌برداری کنیم، تا خلاء‌های قم در این زمینه در چند سال آینده پُر شود.

انتهای پیام/ح

فاز نخست شهربازی بوستان علوی قم مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.