کریمی: کمپ روسیه اولین تجربه شیرجه ایران است/ مهمترین مشکل نبود بودجه است

ملی پوش شیرجه کشورمان گفت: حضور در کمپ روسیه فینا اولین تجربه شیرجه ایران است که با کسب سهمیه المپیک تاریخ ساز می‌شویم.

کریمی: کمپ روسیه اولین تجربه شیرجه ایران است/ مهمترین مشکل نبود بودجه استبه گزارش خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید کریمی ملی پوش جوان و مستعد شیرجه کشورمان برای اولین بار در تاریخ این رشته بورسیه‌ کمپ روسیه از سوی فینا شد. لازم به ذکر است که رایزنی‌های مسئولان فدراسیون با فینا فدراسیون جهانی شنا نیز در بورسیه‌ کریمی تاثیر گذار بوده است.

در این راستا با محمد کریمی ملی پوش شیرجه گفتگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

 

از چه زمانی وارد رشته‌ی شیرجه شده اید؟

از ۴ سالگی در رشته‌ ژیمناستیک فعالیت داشتم و در این بین رشته‌ شنا را نیز پی گیری می‌کردم. مهرداد هژیر اولین مربی ورزش شنای من بوده است که استعداد مرا در شیرجه کشف کرد. به خاطر کار کردن در رشته‌ ژیمناستیک فعالیت در شیرجه برایم راحت‌تر بود. از همان کودکی بالافاصله پس از مدرسه به استخر برای تمرین کردن می‌رفتم. تقریبا از سن ۸ سالگی وارد شنا شدم و اکنون ۱۶ سال است که در این رشته فعالیت دارم.

نحوه‌ انتخاب شما برای بورسیه‌ روسیه فینا چگونه بوده است؟

حدیقی کمیته فنی شیرجه، رضوانی رئیس فدراسیون، فتاحیان دبیر فدراسیون تصمیم گرفتند با توجه به فعالیت‌هایی که انجام داده ام من را به کمپ روسیه اعزام کنند. برای اولین بار در رشته‌ شنا یک ورزشکار بورسیه می‌شود که باید از مسئولان فدراسیون تشکر کرد. مدت زمان کمپ روسیه یک سال است که در آن آموزش‌های تخصصی و مسابقات برگزار می‌شود. در بین این مسابقات نیز تعدادی مسابقه جهت کسب سهمیه المپیک نیز برگزار خواهد شد. همچنین اگر بتوانم در کمپ روسیه سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنیم تا یک سکوی پرش برای شیرجه‌ی ایران شود. در ایران تاکنون در رشته‌ی شیرجه کسب سهمیه المپیک نداشته ایم. امیدوارم در هر صورت چه با کسب سهمیه المپیک و چه کسب نکردن سهمیه رشته‌ی شیرجه بیشتر از قبل دیده شود.

وضعیت رشته‌ شیرجه نسبت به قبل چه تغییری کرده است؟

زمانی که من به رشته‌ شیرجه ملحق شدم تعداد نفراتی که در آن فعالیت داشتند نسبت به اکنون بیشتر بود و برنامه ریزی بهتری وجود داشت. ورزش شیرجه در گذشته منسجم‌تر فعالیت داشت، ولی امروز رشته‌ شیرجه درگیر مشکلات مالی شده است که باعث شده برنامه ریزی‌ها نسبت به قبل کمتر شود. تبلیغات این رشته محدود است که باعث می‌شود خیلی در بین مردم دیده نشود. ورزش شیرجه از لحاظ فکری و استعدادی در جایگاه خوبی قرار دارد، اما از لحاظ رسیدگی بسیار ضعیف است.

شیرجه برای پیشرفت به چه چیزی نیاز دارد؟

شیرجه برای پیشرفت نیاز به برنامه و بودجه دارد. یکی از راهکار‌های حل مشکلات تبلیغات گسترده‌تر برای شیرجه است. در سال ۳ مسابقه داخلی برای شیرجه برگزار می‌شود که ممکن است همین ۳ مسابقه نیز برگزار نشود.

حضور مربی خارجی در شیرچه چقدر در پیشرفت این رشته‌ی موثر است؟

مربی خارجی از لحاظ تکنیکی می‌تواند بسیار تاثیر بگذارد، اما این گزینه به تنهایی نمی‌تواند برای شیرجه موثر باشد. هر رشته‌ای از جمله شیرجه برای رشد و دیده شدن نیاز به حضور در مسابقات بین المللی دارد.

نحوه‌ استعداد یابی در شیرجه چگونه است؟

استعدادیابی در شیرجه محدود است چرا که تعدادی از والدین فرزندان خود را برای تفریح به ورزش می‌آورند و تعدادی دیگر وقتی می‌بینند که رشته شیرجه دیده نمی‌شود فرزندان خود را از این رشته خارج می‌کنند.

عملکرد فدراسیون در رشته‌ شنا چگونه بوده است؟

فدراسیون در طی این چند سال در رشته‌ی شیرجه عملکرد خاصی نداشته است که دلیل آن کمبود بودجه فدراسیون است. همچنین رشته‌ شیرجه پیشرفت خاصی نداشتیم و در جا زده است.


بیشتر بخوانید:

کریمی بورسیه فینا شد / شیرجه رو به روسیه می‌رود

پیروزه خواه: در حق مدال آوران جاکارتا ظلم شده است

رضوانی: پرداخت ۲ میلیون تومان به ازای هر سکه به مدال آوران آسیایی صحت ندارد


انتهای پیام/

شیرجه مورد بی مهری قرار گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار