افزایش تولید بیش از ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز در ۵ سال آینده در کشور

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به منظور انعقاد تفاهم نامه توسعه اصلاح نژاد دام در مازندران گفت: در این طرح قرار است طی ۵ سال ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز بر میزان تولید کشور افزوده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نوروزی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در نشستی با استاندار مازندران که به منظور انعقاد تفاهم نامه توسعه اصلاح نژاد دام  و اجرای طرح کشت دوم کلزا در مازندران جهت تهیه روغن مورد نیاز کشور برگزار شد گفت: در این طرح قرار است در ۳ نسل طی ۵ سال در ۱۸ استان افزایش تولید ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز و ۱۰۰ هزار تن کره معادل ۳ برابر نیاز کشور تولید شود.

وی افزود: مازندران آغاز مسیر توانمندسازی و تقویت تولیدات دامی در کشور و نخستین استان برای اجرای این طرح است.

وی گفت: دلیل این نشست، پیگیری شخص استاندار است و جای افتخار دارد که مقام عالی دولت در مازندران شخصا پای کار است.

نوروزی افزود: در سال رونق تولید شاهد آغاز طرحی در مازندران هستیم که قرار است یکی از نقاط ضعف کشور را در تامین گوشت قرمز در ۱۸ استان کشور را پوشش دهد.


احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز گفت:استفاده از نتایج دستاورد‌های نخبگان علمی کشور و مراکز پژوهشی در بهبود و توسعه تولیدات ضروری است.

وی افزود: روش علمی این است که به سمت نژاد‌هایی برویم که هزینه نگهداری آن‌ها کمتر و هم میزان تولید گوشت و شیر آن بیشتر است.

استاندار مازندران گفت: راهبرد اساسی در این بخش حرکت به سوی اصلاح نژاد و مدیریت صحیح و علمی پرورش گله‌های دام سبک و سنگین است چرا که هم توجیه اقتصادی دارد و هم تامین کننده امنیت غذایی است.


حسین زادگان افزود: توسعه اصلاح نژاد دام سبک و سنگین باید با مشارکت همه جانبه مردم در سه نقطه شرق، مرکز و غرب مازندران از سوی سازمان اقتصادی کوثر به اجرا در آید.

وی همچنین گفت: طرح کشت دوم کلزا در مازندارن برای تهیه روغن مورد نیاز کشور در آینده اجرا خواهد شد.


در پایان این نشست  تفاهم نامه‌ای در جهت توسعه اصلاح نژاد دام سبک و سنگین از طریق لقا ژنتیکی و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در استان در چشم انداز ۵ ساله منعقد گردید.
انتهای پیام/س
 

انعقاد تفاهم نامه توسعه اصلاح نژاد دام در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.