رفع تصرف از ۷۵ هکتار از اراضی ملی همدان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۷۵ هکتار از اراضی و عرصه‌های ملی این استان ، امسال رفع تصرف شده است.

رفع تصرف از ۷۵ هکتار از اراضی ملی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ بهرام رسولی ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در نشست شورای معاونان اداره کل منابع طبیعی گفت: امسال ۷۲ فقره پرونده تخریب و تصرف در سطح ۹۴ هکتار تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی بیش ترین تخلف را چرای غیرمجاز دام در مراتع استان همدان دانست و افزود: رای ۱۶ هزار و ۷۵ واحد دامی و تعداد ۵۹ فقره پرونده تخلف تشکیل و به محاکم قضایی ارسال است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: مردم مهمترین و موثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع دارند و حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم و نهاد های مسئول امکان پذیر است.

سرهنگ رسولی افزود: در حال حاضر تیم های یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر در عرصه‌های منابع طبیعی، گشت و مراقبت انجام می‌دهند و مسئولیت حفظ و حراست انفال را برعهده دارند و با هرگونه سود جویی و دست اندازی به منابع طبیعی با قاطعیت برخورد می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان سامانه ۱۵۰۴ را پل ارتباطی مردم با منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: این سامانه ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تخریب و تصرف، آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان است.

انتهای پیام/ا

 ۷۵ هکتار از اراضی ملی همدان رفع تصرف شد

برچسب ها: اراضی ملی ، جنگل ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.