بسته اخبار حوادث امروز بیستم خردادماه ۹۸؛

دستگیری سارق داخل خودرو محله باهنر بوشهر/محموله میلیاردی نوشیدنی‌های قاچاق زیر بار هندوانه/کلاهبرداری با ترفند فیشینگ ایمیلی

مهم‌ترین حوادث امروز (بیستم خردادماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین حوادث امروز (شنبه بیستم خردادماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق داخل خودرو محله باهنر بوشهر با ۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: سارق حرفه‌ای وسایل داخل خودرو در شهر بوشهر پس از دستگیری به ۵ فلقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ  ابراهیم عرب زاده  با اعلام این خبر افزود : ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ باغ زهرا در پی چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محله باهنر دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران مدتی متهم را تحت تعقیب قرار داده و موفق شدند وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر و مانع از فرار وی بشوند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر با بیان اینکه محتویات داخل خودرو و تعدادی از مدارک افراد ناشناس کشف شد، تصریح کرد: متهم به همراه امو ال مکشوفه به کلانتری منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت.

سرهنگ عرب زاده گفت: متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت در تحقیقات مقدماتی، به ۵ فقره سرقت وسایل خودرو اقرار کرد.

 وی عنوان  کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

افزایش ۴ درصدی تماس شهروندان با ۱۱۰

معاون عملیات پلیس بوشهر از افزایش ۴ درصدی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ۲ ماهه اول سال جاری خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا خضری تنگستانی بیان داشت: در سال جاری شهروندان بیش از ۸۷۰۰ مورد با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ استان بوشهر تماس گرفته اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل به میزان ۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از تماس‌های شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ۳۵ درصد منجر به عملیات و ۶۵ درصد مربوط به راهنمایی، ارشاد و دریافت اطلاعات از پلیس و غیر قابل رسیدگی بوده است.

معاون عملیات پلیس بوشهر ادامه داد: از مجموعه تماس‌های حاصله، بیش از ۳۰ هزار تماس منجر به عملیات که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است؛ و از شهروندان خواست پلیس را در افزای

محموله میلیاردی نوشیدنی‌های قاچاق زیر بار هندوانه

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه یک محموله ۲ میلیاردی نوشیدنی‌های خارجی قاچاق توقیف شد.

 سرهنگ جوشن سهرابی افزود: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه پس از رصد اطلاعاتی مبنی بر بارگیری محموله کالای قاچاق در یکی از انبار‌های شهر نخل تقی، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی بیان داشت: ماموران پلیس در محور‌های خروجی شهرستان عسلویه با استقرار ایست و بازرسی موقت و کنترل خودرو‌های عبوری یک دستگاه کامیون که از قبل شناسایی شده بود را متوقف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان عنوان داشت: در بازرسی اولیه از این کامیون به نظر رسید که حامل بار هندوانه می‌باشد ولی با هوشیاری ماموران انتظامی مشخص شد، راننده متخلف انواع نوشیدنی خارجی را با قصد فریب ماموران پلیس در زیر بار هندوانه جاساز کرده است.

سرهنگ سهرابی گفت: از راننده درخواست مدارک شد، اما هیچ گونه مدارکی مبنی بر ورود قانونی کالا به کشور ارائه نکرد و بیان داشت: کالا را از انباری در نخل تقی بارگیری و قصد انتقال آن به شهر شیراز را داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر عنوان کرد: این محموله قاچاق شامل؛ ۹۰ بسته ۲۴ تایی شریت فیمتو، ۲۳۰ کارتن ویتامین سی ۲۴ عددی، ۴۸۰ کارتن جک وستر بزرگ ۱۲ عددی، ۴۸۰ کارتن جک وسترکوچک ۲۴ عددی بود.

وی با بیان اینکه ارزش مالی این محموله طبق نظر کارشناس مربوطه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت:در این رابطه یک متهم دستگیر و تلاش برای دستگیری سایر همدستان وی ادامه دارد.

کمک ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیونی پلیس بوشهر به سیل زدگان

فرمانده انتظامی استان گفت: کارکنان پلیس بوشهر بیش از یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال به سیل زدگان کشور کمک کردند.

سردار خلیل واعظی بیان کرد: با توجه به این‌که در نخستین روز‌های سال نو و بهار طبیعت، حادثه ناگوار سیل به تعداد زیادی از هموطنان خسارت وارد کرد، کارکنان فرماندهی انتظامی استان بوشهر همگام با مردم برای کمک به سیل زدگان گام برداشتند.

وی عنوان کرد: کارکنان این فرماندهی با حس نوع دوستی و در اقدامی خداپسندانه در یک مرحله کالا‌ها و اقلام مورد نیاز سیل زدگان را با همکاری همدیگر جمع آوری کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: در یک مرحله دیگر کارکنان پلیس بوشهر با جمع آوری وجوه نقدی و اعطا بخشی از حقوق خود به سیل زدگان جمعا به مبلغ ۵۱۵ میلیون ریال به سیل زدگان یاری رساندند.

سردار واعظی تصریح کرد: این میزان کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال شامل لوازم و تجهیزات مورد نیاز سیل زدگان بوده که با کامیون و وانت به استان‌های سیل زده ارسال شد.

وی با بیان اینکه جمعا یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال از طرف کارکنان انتظامی و خانواده‌های آن‌ها جمع آوری شده است، از تلاش و زحمات همه همکاران در جمع آوری و ارسال این کمک‌های انسان دوستانه قدردانی کرد.

توزیع کلاه ایمنی در بین راکبان موتورسیکلت سوار

در راستای طرح ارتقاء ایمنی و پیشگیری از تصادفات در محور‌های دورن شهری کلاه ایمنی توسط پلیس راهور بین راکبان موتورسیکلت سوار توزیع شد.

با حضور سرهنگ "فرهاد آراوند فرمانده لانتظامی شهرستان دیر، در راستای طرح ارتقاء ایمنی و پیشگیری از تصادفات در محور‌های درون شهری تعداد ۲۰ عددکلاه ایمنی و ۵۰۰ بروشو بین راکبان موتورسیکلت سوار توزیع شد.

گفتنی است، این طرح با توجه به روند فزایند تصادفات از ابتدایی سال جاری در شبکه معابر درون شهری و نظر به سهم قابل توجه موتورسیکلت سواران در بروز سوانح رانندگی، و به منظور پیشگیری از تکرار و افزایش وقوع تصادفات با هدف تثبیت و تقویت رفتار‌های مثبت ترافیکی و ترغیب شهروندان به رعایت هرچه بیشتر قوانین و مقررات رانندگی اجرا شده است.

در این طرح ضمن آموزش چهره به چهره به رانندگان و سرنشینان موتورسیکلت و تشریح اهمیت و ضرورت استفاده از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی، نسبت به توزیع کلاه ایمنی و تقسیم بروشورحاوی متون ایمنی ترافیک مختص موتورسیکلت سواران اقدام شد.

کلاهبرداری با ترفند فیشینگ ایمیلی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه فیشینگ، یکی از مهم‌ترین راه‌های دسترسی به اطلاعات بانکی افراد می‌باشد، ازکاربران فضای مجازی خواست همواره آدرس درگاه‌های بانکی را به دقت بررسی کنند.

سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه مجرمان فضای مجازی همواره راه‌های جدیدی را برای اقدامات مجرمانه خود پیدا می‌کنند،افزود: یکی از روش‌های رایج بزهکاران در فضای مجازی، ساخت لینک‌ها و صفحاتی تحت عنوان فیشینگ است که فرد سودجو با ارسال ایمیل یا پیامی در شبکه‌های اجتماعی، آدرسی را به کاربر معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری، با ارسال پیام به کاربران و سپس معرفی لینک‌های جعلی، از کاربران می‌خواهند تا یک سری اطلاعات هویتی و یا مالی خود را در فرم‌هایی در سایت ارائه شده، وارد کنند و سپس از طریق دسترسی به اطلاعات بانکی افراد، اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص درگاه‌های بانکی سایت‌های خرید و فروش آنلاین گفت: کاربران همواره باید آدرس این درگاه‌ها را با دقت بررسی کنند، زیرا مجرمان فضای مجازی با استفاده از لوگو‌ها و تیتر‌های رسمی از بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی می‌توانند به حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کنند.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه فیشینگ ممکن است از سوی افراد آشنا و دوستان ارسال شود، تصریح کرد: لینک‌های فیشینگ ممکن است بصورت پیغام یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، تحت پوشش وب، سایت‌های خیریه، برنامه‌های پیغام فوری اجناس و کالا با قیمت مناسب و ارسال رایگان یا از طریق پیام کوتاه برای کاربران ارسال شود.

وی  توصیه کرد: قبل از باز کردن هر لینکی که در ایمیل شما قرار گرفته، حتماً از اصالت ارسال کننده ایمیل یقین حاصل کنید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: به ایمیل‌های مشکوک به هیچ عنوان توجه نکرده و پیوست‌های ایمیل‌های ناشناس را باز نکنید.

رئیس پلیس فتا بوشهر با اشاره به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان از طریق سایت‌های جعلی گفت: آدرس وبسایت و درگاهی که قصد وارد کردن اطلاعات خود را دارید دقت نموده و همیشه سعی کنید تا آدرس اینترنتی را شخصاً در Address Bar مرورگر اینترنتی وارد کنید و از استفاده کردن سایت‌های جانبی که کاربران را به سایت اصلی هدایت می‌نمایند اجتناب کنند.

سرهنگ قاسمی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده جرائم یا تخلفات سایبری با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و ثبت گزارش مردمی یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی یا شماره تلفن ۲۱۸۲۴۷۳۲ با ما در میان بگذارند و پلیس را در انجام وظیفه در راستای ارتقاء حفظ آرامش و امنیت شهروندان یاری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.