کنگره بزرگداشت عراقی شاعر بزرگ قرن هفتم در دستور کار مسئولان کمیجان

کنگره بزرگداشت عراقی شاعر بزرگ قرن هفتم از محور‌های جلسه کارگروه گروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان کمیجان بود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  کنگره بزرگداشت فخرالدین  عراقی شاعر بزرگ قرن هفتم که اهل خطه کمیجان است از جمله موضوعات جلسه کارگروه گروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان کمیجان بود و در دستور کار مدیران شهرستان قرار داشت.

در این جلسه که با حضور اعضاء و ادارت مربوطه برگزار شد، در باره هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های برگزاری گرامیداشت فخرالدین عراقی با هدف بزرگداشت مقام این ادیب و شاعر کمیجانی و معرفی وی در سطح کشور بحث و تبادل نظر شد.

کنگره بزرگداشت شیخ فخرالدین عراقی کمیجانی شاعر بزرگ قرن هفتم قرار است در سال جاری در شهرستان کمیجان برگزار شود.

شیخ فخرالّدین عراقی از شاعران و عارفان و نویسندگان بزرگ ادب فارسی منطقه کمیجان در سدهٔ هفتم هجری است که در سال ۶۱۰ ه‍. ق در کمیجان به دنیا آمد و در ۸ ذی القعده ۶۸۸ ه‍. ق در دمشق چشم از جهان فروبست.

دیوان اشعار شیخ فخرالدین عراقی مشهور است و در بیشتر قالب‌های شعری شعر گفته است؛ عشاق نامه یا رساله ده فصل اثر منظوم از عراقی است ولمعات که مهمترین اثر منشور فخرالدین عراقی است در زمان صحبت صدرالدین قونوی و تحت تأثیر آثار ابن عربی نوشته شده‌است. این کتاب ۲۷ لمعه دارد و موضوع اصلی آن عشق است که عراقی به پیروی از سوانح احمد غزالی و با توجه به آراء ابن عربی ابعاد مختلف آن را تبیین کرده‌است.

در جلسه کارگروه گروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان کمیجان همچنین مسائل و مشکلات حوزه کتاب و کتابخانه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر افزایش فضا‌های کتابخانه‌ها و بروزرسانی کتاب‌ها تاکید شد.

انتهای پیام / ج

برنامه ریزی برای کنگره عراقی شاعر بزرگ قرن هفتم در کمیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.