مجوز جدیدی برای راه‌اندازی کارخانه روی نمی‌دهیم

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان تاکید کرد که مجوز جدیدی برای راه‌اندازی کارخانه روی نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، آبسالان مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به این که دشت سهرین در مرتع قرار گرفته و باید در این منطقه مرتع‌داری انجام شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر در این منطقه شاهد باغ‌داری هستیم که به‌خاطر شرایط اقلیمی منطقه همه ساله خسارت به باغ‌داران وارد می‌شود و دلیل این امر بی‌توجهی به پتانسیل منطقه است.

وی با تاکید به ضرورت وجود مدیریت واحد افزود: متاسفانه در ایران مدیریت یکپارچه محیط زیست نداریم و سازمان‌های مختلف متولی آب، خاک و مرتع هستند؛ در حالی که همه این‌ها شامل یک اکوسیستم می‌شود و نیاز به مدیریت واحد دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان به درآمدزایی بالای محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری درست و مدیریت صحیح در این حوزه، می‌توان شاهد رونق در این بخش بود.

وی مردم محلی را باید برای نگه داشت مناطق ترغیب کرد و گفت: قطعا با درآمد‌زا شدن این مناطق می‌توان شاهد توجه آن‌ها به اهمیت این موضوع بود.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان در ادامه به اقتصاد سبز اشاره کرد و گفت: دنیا مدتی است به دنبال این نوع اقتصاد است و باید در کشور ما نیز به آن توجه شود که می‌تواند در حوزه‌های مختلف طبیعی، گردشگری قابل بهره‌برداری باشد.

آبسالان گفت: مردم محلی به منابع طبیعی وابستگی زیادی پیدا کرده اند و همچنین با بهبود وضعیت منابع طبیعی امکان کاهش اختلافات در روستا‌ها افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع تفکیک زباله‌ها پرداخت و گفت: تفکیک پسماند و مدیریت آن در کشور به صورت ۳ مرحله‌ای و ناقص در سه بخش تولید، جمع‌آوری و پخش خلاصه می‌شود، این در حالی است که در جوامع پیشرفته در هشت مرحله انجام می‌شود.

وی در مورد موضوع پسماند روی و آخرین تصمیمات در این رابطه نیز گفت: اقدامات لازم در این زمینه توسط دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

انتهای پیام /ک


تاکید مدیرکل محیط زیست استان زنجان به اقتصاد سبز

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.