تخریب بیش از ۳۰ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی/کشف بیش از ۲۰ هزار بطری نوشیدنی قاچاق

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و یکم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه بیست و یکم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تخریب بیش از ۳۰ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی

فرمانده انتظامی مرودشت از تخریب و پر کردن ۳۴ حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز در منطقه ایرج از توابع این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: برابر حکم صادره از مراجع قضائی مبنی بر پر کردن چاه‌های غیر مجاز در این شهرستان و احتمال درگیری متخلفان با ماموران اداره آب و فاضلاب، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شد.

وی افزود: با توجه به حفظ منابع زیر زمینی آب و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز و در اجرای احکام صادره از مقام قضائی، ماموران انتظامی شهرستان مرودشت با همه امکانات و با همکاری اداره منابع آب، تعداد ۳۴ حلقه چاه غیر مجاز را پلمب کردند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه در این خصوص ۱۵ نفر از اخلالگران که در اجرای ماموریت اخلال ایجاد می‌کردند دستگیر شدند، ادامه داد: تخریب و پر کردن اینگونه چاه‌ها برای پیشگیری از خشک شدن سفره‌های آب زیر زمینی در جلوگیری از بحران آب صورت پذیرفته است.

واژگونی پژو یک کشته و ۲ مجروح بر جای گذاشت

بر اثر واژگونی پژو ۴۰۵ در شهرستان لامرد یک نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس اظهار کرد: با اعلام خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در بلوار غدیر شهرستان لامرد، مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری ۴۰۵ با ۳ نفر سرنشین در حرکت بوده که واژگون و یکی از سرنشینان بر اثر شدت جراحات وارده فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راهور استان فارس تصریح کرد: کارشناسان نداشتن مهارت و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه را علت وقوع این حادثه اعلام کرده اند.

کشف بیش از ۲۰ هزار بطری نوشیدنی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف ۲۱ هزار بطری نوشیدنی قاچاق از یک سواری سمند خبر داد.

سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: در پی کنترل محور‌های مواصلاتی، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۱ هزار عدد بطری انواع نوشیدنی خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خودرو مذکور توقیف و روانه پارگینگ شد، تصریح کرد: متهم به همراه کالا‌های کشف شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین، ارزش اموال کشف شده را برابر نظر کارشناسان، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده است.

ادوات کشاورزی قاچاق به دست کشاورزان نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف ۴۴ دستگاه ادوات کشاورزی قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از یک وانت مزدا خبر داد.
سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: در پی کنترل محور‌های مواصلاتی، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان به یک وانت مزدا حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۳۰ دستگاه سم پاش، ۴ دستگاه موتور آبکشی و ۱۰ دستگاه چمن زن خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش اموال کشف شده ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه قاچاق پدیده شومی است که مشاغل داخلی را به مخاطره می‌اندازد و باعث بیکاری فرزندان این مرز و بوم می‌گردد، تآکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت قاچاقچیان، می‌توانند مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۸۹ نفر سارق در مرودشت/افزایش ۸۱ درصدی کشفیات سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری ۸۹ نفر سارق و کشف ۸۰ فقره سرقت طی یک ماهه گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: در اجرای طرح‌های ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا ماموران طی یک ماهه گذشته پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، با گروه‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی اقدام به بازرسی از این منازل و پاتوق‌ها کردند و موفق شدند تعداد ۸۹ نفر سارق را دستگیر و بیش از ۸۰ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

سرهنگ زراعتیان ادامه داد: در بازجویی‌های فنی و پلیسی از دستگیر شدگان، ۱۱ فقره سرقت احشام، ۲۳ فقره اماکن خصوصی، دولتی و منزل، ۱۶ فقره خودرو، قطعات و موتورسیکلت، ۱۰ فقره موبایل قاپی، وکش روزنی و مغازه کشف شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: در این بازه زمانی شاهد افزایش ۸۱ درصدی کشفیات سرقت بوده‌ایم که در این راستا مقادیری اموال سرقتی کشف، اموال به مالباختگان تحویل، متهمان نیز با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

این مقام انتظامی، به شهروندان توصیه کرد با رعایت نکات پیشگیرانه و توجه به هشدار‌های پلیسی می‌توانند از وقوع بسیاری از جرایم جلوگیری و مجرمان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام بگذارند.

دستگیری باند ۳ نفره حفاری غیرمجاز

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری باند ۳ نفره حفاران غیر مجاز در روستای نظام آباد این شهرستان خبرداد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: با اعلام گزارشی مبنی بر حضور یک باند ۳ نفره حفاری غیر مجاز در روستای نظام آباد از توابع شهرستان اقلید به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی خنجشت این شهرستان سریعا به محل مذکور عزیمت و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر ۳ نفر حفار را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه از متهمان اموالی ازقبیل دستگاه گنج یاب و ادوات مربوطه کشف شد، اضافه کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ رزمجویی بیان کرد: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

گاو‌هایی که نرسیده به مقصد توقیف شدند

فرمانده انتظامی آباده از توقیف ۲ دستگاه کامیون حامل ۶ راس دام قاچاق در یک عملیات ضربتی در محور‌های مواصلاتی خبر داد.

سرهنگ طهماسب سمایی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۶ راس گاو قاچاق و بدون پروانه بهداشتی و مجوز حمل کشف کردند.

سرهنگ سمایی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش گاو‌های کشف شده، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم تریاک

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۵۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو مقدار ۵۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، تاکید کرد: اقدامات قاچاقچیان کالا در این شهرستان به هیچ وجه از چشمان تیز بین پلیس دور نخواهد ماند.

اقرار سارقان به بیش از ۴۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند ۴ نفره سارقان حرفه‌ای و کشف ۴۳ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز گفت: در پی افزایش سرقت‌های درون خودرو، کابل برق و دوچرخه در مناطق مختلف شیراز، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، اعضای باند ۴ نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ القاصی مهر با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۴۳ فقره سرقت درون خودرو، کابل برق و دوچرخه اقرار کردند، ادامه داد: این سارقان حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به ۱۱۰ یا به نزدیکترین پایگاه پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در ارسنجان/ ۱۶ نفر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۶ نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و طرح ویژه کنترل و دستگیری متهمان تحت تعقیب و متواری، ماموران انتظامی این شهرستان طرح مذکور طی یک هفته گذشته را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: در این طرح تعداد ۷ نفر به اتهام انواع سرقت و ۹ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۲ هزار و ۹۳۰ گرم تریاک، ۵۳۰ گرم سوخته، ۴۵ گرم شیره و مقداری اموال مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از جرم یا مشاهده تخلفات سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و از این طریق عموم مردم در تولید امنیت مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار