احتکار بیش از ۱۷ تن شکر در اقلید/۳ کشته و زخمی در برخورد اتوبوس با موتورسیکلت

مهم‌ترین حوادث امروز نوزدهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه نوزدهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 احتکار بیش از ۱۷ تن شکر در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۱۷ هزار کیلو و ۵۰۰ گرم شکر احتکار شده به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی اقلید گفت: ماموران انتظامی این شهرستان از احتکار شکر در یک انبار مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، ۱۷ هزار کیلو و ۵۰۰ گرم شکر احتکار شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه ارزش شکر‌های احتکار شده برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

باز هم آتش به جان مزارع کشاورزی افتاد/۱۰ هکتار از مزارع ممسنی طعمه آتش شد

فرمانده انتظامی ممسنی از آتش سوزی ۱۰ هکتار از امزارع گندم و جو واقع در روستای بردنگان آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی مزارع کشاورزی واقع در روستای بردنگان مطلع شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مذکور اعزام و در بررسی‌های اولیه مطلع شدند این مراتع به علت نامعلوم طعمه آتش شده و در حال سوختن است.

سرهنگ قسام با بیان اینکه با تلاش همه نیرو‌های امدادی آتش سوزی مهار شد، افزود: براساس اعلام کارشناسان ۱۰ هکتار از مزارع گندم و جو در این آتش سوزی از بین رفته است.

۳ کشته و مجروح در برخورد اتوبوس با موتورسیکلت

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد یک اتوبوس با یک موتورسیکلت در محور کازرون، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس اظهار کرد: با اعلام تصادف در محور مواصلاتی کازرون، بلافاصله مأموران برای بررسی حادثه به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک اتوبوس با یک دستگاه موتورسیکلت با ۳ سرنشین برخورد کرده که بر اثر آن راکب موتور سیکلت بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ راننده موتورسیکلت اعلام کرده اند، تصریح کرد: استفاده از کلاه ایمنی نقشی گسترده در پیشگیری از تلفات جانی راکبان موتورسیکلت‌ها در هنگام تصادف دارد.

۱۰ هکتار از مراتع طبیعی فیروزآباد در آتش سوخت

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: آتش ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های گردنه سلبکی و کوه‌های بایگان این شهرستان را سوزاند.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در پی تماس‌های مردمی مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گردنه سلبکی و کوه‌های بایگان، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند که این مراتع به علت نامعلوم طعمه آتش شده و در حال سوختن است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با کمک کلیه نیرو‌های امدادی پس از ساعت‌ها تلاش آتش مهار شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان در این آتش سوزی حدود ۱۰ هکتار از مراتع از بین رفته و سوخته است.

نشت گازوئیل حادثه ساز شد/آتش سوزی در کارخانه تولید زغال صنعتی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از ۲ حادثه نشت گازوئیل و آتش سوزی در کارخانه تولید زغال صنعتی خبر داد.

قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: امروز در گردنه باجگاه، نشت گازوییل بر سطح آسفالت منجر به تصادف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه ۳ دستگاه خودرو سواری با یکدیگر برخورد کردند که یک مجروح بر جای گذاشت.

قانع تصریح کرد: در حادثه‌ای دیگر، بخش انبار کارتن کارخانه تولید زغال صنعتی در روستای ماه فیروزان شیراز دچار آتش سوزی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: با حضور سریع آتش‌نشانان از سرایت آتش به بخش تولید جلوگیری شد.
قانع افزود: علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.

اقرار سارقان به ۱۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از دستگیری ۲ نفر سارق قطعات خودرو و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی ۲ نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار افزود: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان، ۱۵ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه که از آن در سرقت استفاده می‌کردند کشف شد.

وی، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از قرار دادن خودرو در کوچه‌ها و معابر پرت و تاریک خودداری کنند.

آتش سوزی بیش از ۴ هکتار از مزارع جو

فرمانده انتظامی ارسنجان از آتش سوزی ۴ هکتار و ۵ هزار متر از مزارع کشاورزی جو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی ارسنجان اظهار کرد: با اعلام خبری مبنی بر آتش سوزی مزارع جو در روستای ده نو از توابع این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به آتش سوزی در منطقه و حضور به موقع عوامل انتظامی و منابع طبیعی و کمک‌های مردمی، آتش سوزی در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت جانی مهار شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان در این آتش سوزی ۴ هکتار و ۵ هزار متر از مزارع جو به دلیل نامعلومی در آتش سوخته است، از همه کشاورزان، عشایر و عموم مردم خواست باتوجه به پوشش گیاهی و فصل برداشت مزارع، نکات ایمنی را در این خصوص رعایت کنند.

جاسازی مواد مخدر در کامیون

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۹۴ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در محور‌های مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان مطلع شدند فردی قصد دارد با یک کامیون مقادیری مواد مخدر را از استان‌های شرقی به شهر شیراز انتقال دهد.

وی ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، خودرو مورد نظر که در یک منطقه گردشگری پارک بود را مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه راننده به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد، افزود: در بازرسی دقیق از آن خودرو، میزان ۹۴ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که در باک اضافی خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهم متواری همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

باند سارقان در تور پلیس فارس

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای و کشف ۴۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ‌ها و درون خودرو در مناطق مختلف شهر شیراز تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، اعضای باند ۳ نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ القاصی مهر با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۴۰ فقره سرقت از باغات و درون خودرو اقرار کردند، ادامه داد: این سارقان حرفه‌ای تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به ۱۱۰ یا به نزدیکترین پایگاه پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار