واکنش مسکو به تحریم سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰

مسکو اعلام کرد مصمم است همه خواسته‌های آنکارا در خصوص سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را تامین کند.

واکنش مسکو به تحریم سامانه ضد هوایی اس-۴۰۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد مسکو مصمم است همه خواسته‌های ترکیه در خصوص سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را تامین کند همانطور که پیشتر این موارد درخواست و با آنها موافقت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسکو می‌تواند در میان فشار‌های آمریکا تضمین‌های خود را در مورد سامانه اس -۴۰۰ لغو کند، گفت: همه وظایف ما طبق زمان و به طور کامل و بدون هیچ انحراف و تضادی از توافقنامه‌های موجود و سایر اسناد، اجرا خواهد شد.

ترکیه نیز پیش از این، اقدام آمریکا در تحریم سامانه اس-۴۰۰ روسیه را «غیرقابل قبول» خواند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن فروش سامانه اس-۴۰۰ روسیه به ترکیه را تهدیدی علیه اتحاد نظامی بین آنکارا و واشنگتن اعلام و آن را تحریم کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا تا ۳۱ ژوئیه [۱۰ تیر ماه] برای ترکیه ضرب الاجل تعیین کرد تا از خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه صرف نظر کند.

واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود تصمیم آنکارا برای خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ ساخت روسیه، جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ لاکهید مارتین آمریکا را تهدید می‌کند. به همین منظور، واشنگتن با هدف کاهش تدریجی مشارکت آنکارا در برنامه ساخت جنگنده اف ۳۵، خلبانان ترکیه‌ای این جنگنده را از تمرین در پایگاه هوایی لوک در آریزونا منع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار