تولید بیش از ۲۳ درصد تولید گوشت سفید استان در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: این شهرستان رتبه‌دار تولید تخم‌مرغ و گوشت سفید در لرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  عزت‌الله نباتی در جلسه دیدار کارکنان جهاد کشاورزی با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: بروجرد با تولید بیش از ۲۳ درصد تولید گوشت سفید در لرستان رتبه نخست را در استان دارا است.

وی عنوان کرد: بروجرد همچنین با تولید ۶ تن در روز مقام نخست تولید تخم مرغ و با تولید ۱۶ درصد شیر لرستان در جایگاه دوم لرستان ایستاده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: این شهرستان همچنین رتبه سوم تولید واحد‌های دامی و گوشت قرمز لرستان را به خود اختصاص داده است.

نباتی با اشاره به وجود ۶۸ هزار هکتار اراضی آبی و دیم در بروجرد، افزود: سهم تولید سالانه محصولات زراعی و باغی ۵۸۰ هزار تن به ارزش تقریبی یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت و اشتغالزایی قریب به ۲۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی، ۶ هزار کارگر فصلی نیز سالانه در این حوزه فعالیت و ارتزاق می‌کنند.

این مسوول تاکید کرد: بروجرد ۲۵ درصد اراضی کشاورزی لرستان را در خود جای داده و ۲۰ گونه باغی در سطح باغات آن کشت می‌شود.

نباتی با اشاره به فعالیت یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری و دو مزرعه ماهیان گرم‌آبی با تولید یکصد تن در سال اظهار کرد: ۳۸ مزرعه پرورش ماهی این شهرستان سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ تن ماهی تولید می‌کنند.

وی از تولید ۲۵ درصد عسل لرستان در بروجرد خبر و ادامه داد: این شهرستان رتبه نخست تولید گوشت سفید و تخم مرغ، جایگاه دوم تولید شیر و مقام سوم تولید واحد‌های دامی و گوشت قرمز لرستان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این اداره پس از وقوع سیلاب اخیر، خاطرنشان کرد: احداث، مرمت و بازگشایی کانال‌های آبرسانی و مرمت ۷۴ کیلومتر کانال در ۲۸ روستا از جمله این اقدامات است.

نباتی ادامه داد: احداث ۱۱ دهنه پل بتنی، لایروبی ۱۱ رشته قنات، ایجاد ۱۵ سیل‌بند و مرمت بیش از ۳۰ رشته قنات با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومانی از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/د

بروجرد رتبه‌دار تولید گوشت سفید در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.