معاون رئیس‌جمهور در خرم آباد:

امروز به صادرکننده گندم تبدیل شده‌ایم

جمشید انصاری با بیان اینکه امروز به صادرکننده گندم نیز تبدیل شده‌ایم، گفت: بخشی از مازاد تولید گندم را به صورت آرد و یا گندم به کشورهای همسایه صادر می‌کنیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور امشب در مراسم کلنگ‌زنی واحد تولیدی در بخش دامپروری در بخش پاپی خرم‌آباد اظهار داشت: در برنامه اقتصاد مقاومتی که برای کشور در بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی پیش‌بینی شده، اهدافی وجود دارد که براساس آخرین گزارش وزارت جهاد کشاورزی قدم‌های بزرگی در این راستا برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ضمن خودکفایی گندم امروز به صادرکننده گندم نیز تبدیل شده‌ایم، افزود: بخشی از مازاد تولید گندم را به صورت آرد و یا گندم به کشورهای همسایه صادر می‌کنیم.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: چهار سال قبل یک میلیون و 200 هزار تن شکر وارد کشور می‌کردیم، در حالی که سال گذشته و امسال واردات شکر را متوقف کردیم.

انصاری خاطرنشان کرد: در بحث گوشت سفید به خودکفایی رسیده‌ایم و مازاد تولید اندکی نیز داریم که صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزای مرغی سال گذشته باعث شد 20 هزار تن تخم مرغ وارد کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر در بحث گوشت قرمز 10 درصد مصرف را از خارج وارد می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: در بحث دانه‌های روغنی امروز حدود 40 درصد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم، اما در بحث مواد اولیه تولید خوراک دام وارد کننده هستیم.

انصاری در پایان کشاورزی لرستان را در خودکفایی بوجود آمده بسیار مهم دانست و گفت: در تأمین اعتبار اشتغال فراگیر روستایی، لرستان در بین چند استان برتر قرار دارد.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون رئیس جمهور در خرم آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.