افزایش ۷۷ درصدی اعتبارات مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از افزایش ۷۷ درصدی اعتبارات مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی مستوفیان معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، گفت:  بر اساس پیگیری‌های سال گذشته، مبلغ ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم اختصاص یافت که شاهد رشد ۷۷ درصدی اعتبارات نسبت به مدت مشابه بوده‌ایم.

مستوفی افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان است و در حال حاضر باوجود موزه مردم‌شناسی در این مجموعه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای مسافران و علاقه‌مندان محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه موزه باستان‌شناسی و موزه اسناد و نسخ خطی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم در سال ۹۸ راه‌اندازی و بازگشایی خواهد شد،گفت: طی سال گذشته پیگیری‌های لازم جهت جذب اعتبارات موردنیاز به‌منظور مرمت اثر، تهیه طرح مطالعات محتوای موزه، تهیه طرح مرمت و مقاوم‌سازی و تجهیز و موزه آرایی انجام گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: با انجام مطالعات تکمیلی برای بروز رسانی طرح محتوایی موزه‌ها و مرمت و ساماندهی هر ۲ اثر عمارت و آیینه‌خانه و محیط پیرامون می‌توان شرایط مطلوبی را برای حضور گردشگران و اجرای رویداد‌های فرهنگی-هنری در مرکز استان را فراهم آورد.

مستوفیان گفت: اعتبارات تخصیص‌یافته، اقدامات اجرایی به‌منظور راه‌اندازی و بازگشایی موزه باستان‌شناسی در عمارت و موزه اسناد و نسخ خطی در آیینه‌خانه مفخم در دست اجرا است و با جذب اعتبارات موردنیاز در سال ۹۷ اقدامات مطالعاتی و اجرایی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم با پیشرفت مناسب توسط اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام است.

انتهای پیام/ م

اعتبارات مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم ۷۷ درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.