شناسایی ۴۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در نهاوند

رئیس اداره بهزیستی نهاوند از شناسایی ۴۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در نهاوند خبر داد.

شناسایی ۴۰ بیمار مبتلا به اتیسم در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی‌محمد محمدی، رئیس اداره بهزیستی نهاوند با اشاره به راه‌اندازی مرکز اوتیسم در نهاوند گفت: تا کنون ۴۰ بیمار شناسایی شده که از خدمات توانبخشی این مرکز استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: مرکز توانبخشی بیماران اوتیسم دومین مرکز استان است که بعد از شهر همدان در نهاوند دایر شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند افزود :گفتاردرمانی، کاردرمانی آموزش مهارت‌های زندگی و کنترل هیجانات ، غربالگری، مداخله بهنگام، از جمله خدماتی  است که در این مرکز  زیر نظر چندین کارشناس به بیماران ارائه می‌شود.

این مسئول افزود: خانواده‌های  کودکان مبتلا به اوتیسم از آموزش‌های ارائه شده  به این بیماراندر این مرکز رضایت دارند  و با مشاوره به خانواده ها ،از فشار‌هایی که به لحاظ روحی و روانی آنان کاسته می‌شود.

محمدی در رابطه با تامین هزینه این مرکزنیز گفت: بخشی از هزینه مرکز از محل پرداخت یارانه‌ها و بخشی نیز از طریق خانواده‌ها تامین می‌شود.

وی  افزود: در سطح شهرستان نهاوند ۳ هزار معلول شناسایی شده که به ۵۵۹ نفر از آن‌ها مستمری ماهانه پرداخت می‌شود و ۹۰۰ نفر از آن‌ها هم از سال گذشته یارانه دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند با بیان اینکه در استان فقط شهرستان‌های نهاوند و همدان دارای طرح غربالگری ژنتیک هستند افزود: طرح مشاوره ژنتیک یکی از راهکار‌های مهمی است که می‌تواند در کاهش میزان معلولیت موثر واقع شود بنابراین طرح غربالگری ژنتیک به همین منظور پس از مرکز استان در سطح نهاوند نیز فعال شد.

انتهای پیام/ج

۴۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در نهاوند شناسایی شد

برچسب ها: بهزیستی ، اوتیسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار